با حضور معاون راهداری کشور

بهره برداری همزمان از هفت طرح راهداری در استان همدان

به مناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری بهره برداری همزمان از هفت طرح راهداری در استان همدان با بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

 تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی در محور سه راهی صالح آباد حد فاصل شهرستان‌های بهار و اسدآباد است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در کریدور مرکز به غرب قرار گرفته و جدا کننده ترافیک استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان است از مهمترین طرح ها است این تقاطع از جمله تقاطع‌های غیر هم سطح راهبردی غرب کشوردر مسیر کربلا محسوب می‌شود.

 اتمام روکش آسفالت ۳۸ کیلومتر از محور‌های اصلی و فرعی روستایی در استان همدان، اجرای ۱۹ کیلومتر حفاظ میانی با هدف افزایش ایمنی محور‌ها، ساخت سامانه روشنایی به‌طول ۱۶ کیلومتر در گردنه اسدآباد ومحور کرمانشاه، اجرای خط کشی بطول یکصد کیلومتر در محور‌های ارتباطی استان وتکمیل یک زیرگذر ۲ دستگاه تعمیر اساسی و ۳ مورد تعریض پل ها به منظور رفع نقاط حادثه ساز و تهیه و نصب تابلوهای اخطاری انتظامی و تابلوهای اطلاعاتی در کنارگذر اسدآباد، از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: طرح ساخت تقاطع غیر هم‌سطح شهید زارعی خرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شده است که عملیات اجرایی این طرح  به دلیل وجود معارضان متعدد عملیات تکمیلی طرح دچار وقفه شده بود که  با پیگیر‌های موثر در دولت سیزدهم  زیر بار ترافیک رفت و به بهره برداری رسید. 

صفر صادقی راد افزود: محل تامین اعتبار طرح فوق از محل ملی و استانی با صرف هزینه ای افزون بر ۱۶ میلیارد تومان دارای روگذر به متراژ ۴۰۰ متر و زیر گذر ۶۵۸ متر است.

 اکبری معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه با اشاره به این که این طرح قرار بود کمتر از ۲ سال تمام شودگفت: حدود ۳۰۰ طرح درکشور با ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار درحال ساخت و بهره برداری وجود دارد.

او افزود: اکنون  ۶۰۰ طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور در دست اجرا است که تا شهریوماه سال آینده تمام این ۶۰۰ طرح  به بهره برداری می رسد.

او افزود: ۲۵۰ مورد از این طرح‌ها از ابتدای سال تاکنون افتتاح شده است و ۷۳ طرح هم به مناسبت هفته راهداری افتتاح می‌شود.

 او گفت: خوشبختانه استان همدان اقدامات خوبی در زمینه حمل و نقل و راهداری انجام داده است که سالانه ۲۰۰ میلیون تردد در استان همدان انجام می شود.

قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به این که دولت سیزدهم توجه ای خاصی به راهداری داشته است گفت: از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به استان   ۳۵۰۰ میلیارد تومان  سهم راهداری وحمل و نقل جاده ای است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.