مدیر کل هواشناسی فارس با اعلام هشدار سطح نارنجی، از فعالیت سامانه بارشی در استان از روز جمعه ۲ دی ماه خبر داد.

مسعود حقیقت مدیر کل هواشناسی فارس با اعلام هشدار سطح نارنجی، به فعالیت سامانه بارشی در فارس از روز جمعه ۲ دی ماه اشاره و اظهار کرد: این سامانه موجب بارش باران، گاهی رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید، بارش برف در مناطق شمالی و برخی مناطق مرکزی و ارتفاعات استان، مه گرفتگی و کاهش دید می‌شود.

او ادامه داد: این سامانه بارشی در روز جمعه ۲ دی ماه از سمت شمال غربی وارد استان فارس می‌شود و بتدریج مناطق شمال، مرکز و غرب استان را فرا می‌گیرد.

مدیر کل هواشناسی فارس تصریح کرد: این سامانه در روز شنبه سوم دی ماه موجب بارش در سطح استان بویژه در نواحی غربی، شمالی و بخش‌هایی از جنوب می‌شود.

حقیقت با بیان اینکه فعالیت این سامانه در استان تا روز یکشنبه ۴ دی ماه خواهد بود، افزود: برای روز یکشنبه چهارم دی ماه، مه گرفتگی، کاهش دید در مناطق مستعد و کاهش دمای شبانه پیش بینی شده است.

او بیان کرد: این بارندگی موجب لغزندگی جاده‌ها بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی در معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها می‌شود.

مدیر کل هواشناسی فارس با اشاره به احتیاط در تردد به علت لغزندگی جاده‌ها و به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در نیمه شمالی استان، توصیه کرد: از سفر‌های برون شهری پرهیز شود و در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها تردد و اطراق صورت نگیرد و شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها پاکسازی و لایروبی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار