تثبیت مالکیت ۵۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

امسال ۵۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری تثبیت مالکیت و منجر به صدور سند تک برگی شده است.

حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال، در راستای سالم‌سازی و ایجاد شفافیت در این سازمان، بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل شد که نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

وی افزود: امسال ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان تثبیت مالکیت و منجر به صدور سند تک برگی شده است که این موضوع نه تنها آثار بلندمدتی در بخش کشاورزی دارد بلکه کمکی برای کشاورزان برای برخورداری از تسهیلات بانکی با استفاده از این اسناد است.


بیشتر بخوانید


برزگر، تجهیز دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین را از دیگر اقدامات این سازمان در امسال اعلام و اضافه کرد: در بخش افزایش بهره‌وری در مصرف آب می‌توان به طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها و استفاده از آب سبز (باران) اشاره کرد که در این راستا ۳۰ هزار هکتار کشت غلات، علوفه و جبوبات دیم در استان تعهد شده که تمامی این تعهد محقق شده است.

وی، توسعه مجتمع‌های دامپروری در ۴۳ شهر استان را از دیگر برنامه‌های مهم استان در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا برای هر ۴۳ شهر استان یک مجتمع دامپروری احداث کنیم، اما مکان این مجتمع‌ها را باید از داخل شهر به اراضی روستایی انتقال دهیم که در حال حاضر در مرحله مکان‌یابی قرار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار