رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با کمک و همراهی خیران نیک اندیش و نوعدوست ۲۷۹ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.

ناصر عتبانی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در آیین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و اعطای ۸۰۰ بسته حمایتی به خانواده زندانیان گفت: این تعداد زندانی به دلیل مصادف بودن با ایام فاطمیه با کمک خیران، گذشت شاکبان و مساعدت دستگاه قضایی آزاد شدند.

وی همچنین از موافقت دستگاه قضایی استان برای اعطای مرخصی به یک هزار و ۴۴۱ زندانی در ابن ایام نیز خبر داد و افزود: تلاش بر این شد تا با مرخصی زندانیانی که شرایط بهره مندی از مرخصی دارند، موافقت شود تا این افراد برای سوگواری ایام فاطمیه و مراسم شب یلدا کنار خانواده‌های خود باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با قدردانی از عملکرد ستاد دیه استان، اضافه کرد: فرهنگ کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کم کم در جامعه در حال نهادینه شدن است که باید این روند با قدرت بیشتری ادامه یابد.

وی خیران را مایه افتخار برای کشور دانست و ادامه داد: اینکه در شرایط سخت معیشتی، خیران همچنان پای کار هستند، جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

عتباتی با تاکید بر ضرورت ورود جدی به مقوله آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی باید از سوی متولیان امر تقویت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.