برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند این شب را در مکان‌های مجلل‌تر مانند باغ یا رستوران‌های شهر یا مکان‌های تفریحی سپری کنند.

رستوران ها  پیرو استقبال چشمگیر مردم در رقابت با یکدیگر سعی می‌کنند با ارائه پکیج‌های متفاوت، آجیل و شیرینی و میوه‌های رنگارنگ و موسیقی زنده و برنامه‌های شاد، مشتریان بیشتری جذب کنند.

اما مهم‌ترین موضوع در این بین هزینه‌هایی است که این افراد برای گذراندن این شب باید بپردازند.

به همین سبب به رستوران‌های معروف شهر وهمچنین طرقبه و شاندیز که معمولا مقصد تفریحی مردم مشهد است، سر زدیم تا از پکیج‌های یلدایی مطلع شویم.

وارد یکی از رستوران معروف در ابرده می‌شویم. مقابل در ورودی تابلویی زده شده که روی آن نوشته شده است: «شب یلدا میزبان شما هستیم.»

مدیریت این رستوران گفت: ورودی هر نفر ۶۰هزار تومان است و پکیج‌های یلدایی شامل (سیب، انار، پرتغال، آجیل، هندوانه شیرینی قطاب، لبو و دسر انار) است که قیمت آن به‌ازای هر یک نفر ۴۰۰هزار تومان است.

به رستورانی دیگر در شاندیز سر زدیم که برند منطقه است. مدیریت این رستوران گفت: اکنون همه ظرفیت‌ شب یلدا رزرو است که یکی از آپشن‌های شب یلدا، علاوه بر سینی مخصوص میوه آجیل و شیرینی، موسیقی زنده سنتی همراه با حافظ‌خوانی و عکس یادگاری سنتی است.

او افزود: قیمت پکیج یلدایی برای هر نفر ۴۵۰هزار تومان است.

با جست‌وجو در اپلیکیشن‌های فروش و رهن و اجاره به قیمت‌های سنگین باغ‌تالار‌ها برای شب یلدا رسیدیم. اجاره یک شب باغ‌تالار در طرقبه و شاندیز از ۲ تا ۳ میلیون تومان متغیر است.

با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی از اجرای طرح ویژه نظارتی بر بازار شب یلدا گفت: با توجه به فرارسیدن شب یلدا و برگزاری مراسم سنتی در این ایام، طرح ویژه نظارتی همچون سال‌های گذشته در راستای کنترل و نظارت بازار، برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از بیست‌وسوم آذرماه آغاز می‌شود و تا یکم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: تاکنون ۱۵۰۰ فقره نظارت انجام شده است که ۲۰ گروه بازرسی روزانه و ۲۷ گشت مشترک با اتحادیه‌های صنفی انجام شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی ادامه داد: در طی بازرسی‌ها، با همه متخلفان در زمینه افزایش قیمت غیرقانونی، برخورد قانونی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.