عضو شورای راهبردی مرکز پژوهش‌های مجلس:

امسال ۱۶ اندیشکده استانی حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد می‌شود

فرهادی گفت: ۳۱ اندیشکده قانون‌گذاری و حکمرانی در ۳۱ استان کشور برنامه‌ریزی شده است که تا پایان امسال شمار اندیشکده‌های بهره‌برداری شده به عدد ۱۶ می‌رسد.

عضو شورای راهبردی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی  ابراز داشت: اکنون اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پنج استان افتتاح شد و تا پایان امسال در ۱۱ استان دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همیشه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این نقد وارد بوده است که چرا فقط از ظرفیت پژوهشگران و استادان شهر تهران بیشتر برای تصمیم‌گیری‌ها استفاده می شود و از ظرفیت بزرگ استادان و پژوهشگران در استان‌های دیگر کمتر استفاده می‌شود که اکنون با حمایتی که رییس مجلس شورای اسلامی انجام داد و همتی که مرکز پژوهش‌های مجلس به خرج داده است، با افتتاح اندیشکده‌ قانون‌گذاری و حکمرانی از ظرفیت نخبگان سراسر کشور استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در هر استان با حضور نخبگان و محوریت دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، و آزاد اسلامی، اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی راه اندازی می شود و آنها با رصد و شناسایی مسائل و مشکلات را احصا کرده و در اختیار مرکز پژوهش های مجلس قرار می دهند.

این عضو شورای راهبردی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش های مجلس با راه اندازی این اندیشکده ها تلاش دارد که از ظرفیت استانی نخبگان برای شناسایی و رفع مشکلات هر منطقه استفاده کند، موضوعی که همواره به عنوان یک چالش در حوزه مجلس به شمار می رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.