بیست و سه میلیارد ریال تفاهم نامه یارانه تجاری سازی توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی منعقد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: تفاهم نامه یارانه تجاری سازی توسطانعقاد تفاهم نامه یارانه تجاری سازی برای طرح‌های دانش سه شرکت حاضر در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری کشور به ارزش بیست و سه میلیارد ریال منعقد شد.

مجیدی افزود: در راستای این برنامه اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و مستقر در پارک‌ها خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد ۵۰۰ میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آن‌ها کمک خواهد شد.

وی گفت: این یارانه در قالب امضای تفاهم‌نامه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: این تسهیلات به فناوری‌هایی اعطا می‌شود که در محل نمایشگاه، تفاهم‌نامه تبادل دستاورد‌های فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد شود.

مجیدی مبالغ این تسهیلات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: یارانه بر اساس شاخص‌هایی، چون پیچیدگی فناوری و دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها، حجم ریالی قرارداد و تعداد کارکنان شرکت‌های فناور پرداخت می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: ۵۰ درصد تسهیلات یارانه‌ای به خریدار و ۵۰ درصد به فروشنده پرداخت می‌شود، ولی در صورتی که طرف خریدار مایل به دریافت این تسهیلات نباشد، به عنوان مشوق به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود و طرف خریدار هم می‌تواند مشتریانی خارج از مراکز تحقیقاتی بوده و یا از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

مجیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری کشور در آذر ماه امسال افزود: در حاشیه این نمایشگاه، بین شرکت دانش بنیان دانشجویار خاوران و بنیاد نوآوری و توسعه فناوری دکتر محمود شیخ زین الدین، شرکت خلاق بنیان توسعه فناور ورنا سگال و شرکت دانش بنیان دانشجویار، و در نهایت شرکت پیشگامان فناوری دوک (مرکز رشد قاین) با شرکت سیزان الکتریک مستقر در پارک زیست فناوری قشم، تفاهم نامه همکاری تجاری مبادله شد.

وی گفت: فرآیند تکمیل مدارک و تعیین میزان یارانه اعطایی به هر طرح بلافاصله پس از نمایشگاه آغاز شده و امضا کنندگان تفاهم‌نامه‌ها حداکثر ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا مدارک لازم را به دبیرخانه اجرای این طرح که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است، ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.