هواشناسی کردستان درباره تداوم فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران و کولاک در گردنه ها و ارتفاعات تا روز یکشنبه هشدار نارنجی صادر کرد.

هواشناسی کردستان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید سامانه بارشی و بارش باران و برف ،مه و کاهش دید، کولاک برف در گردنه ها و ارتفاعات  تاقبل از ظهر روز یکشنبه چهارم دی ماه در استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی معابر شهری و روستایی، اختلال در تردد های جاده ای ، مه و کاهش دید ، احتمال آبگرفتگی موقت در برخی نقاط و احتمال تاخیر و یا لغو پرواز ها وجود دارد.

در این اطلاعیه آمده است منطقه اثر سامانه بارشی در روز جمعه برای شهرستان های نیمه جنوبی استان و در روز های شنبه و یکشنبه برای تمام شهرستان ها به ویژه نیمه جنوبی استان پیش بینی می شود.

این گزارش می افزاید: به هموطنان توصیه می شود از سفر های غیر ضرور پرهیز کرده و در صورت ضرورت تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند.هم چنین شهروندان از هر گونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

در ادامه آمده است:  ادارت خدمات رسان و سازمان های امدادی نیز آمادگی لازم برای مدیریت تردد در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی را داشته باشند.

با نفوذ سامانه فعال بارشی به استان از امروز بارش برف و باران آغاز شده و تا اواسط روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهارلو
۰۱:۲۱ ۰۲ دی ۱۴۰۱
خدا را میلیاردها بار شکر خدا کنه انقدر به باره تا اثری از خشکسالی تا ظهور امام زمان نباشه ان شاالله آگاهی آمین