امام جمعه‌ی موقت تهران گفت: میرزای جنگلی روحانی تربیت یافته‌ی مکتب جعفری، زیر بار استبداد نرفت و درس آزادگی را برای آیندگان بر جای گذاشت.

رضا محمدی اصل گفت: به مناسبت شب یلدا ، دیشب ۴۰۰ وعده غذای گرم، میوه و شیرینی بین خانواده‌های زندانیان در شهرستان رشت توزیع شد.
وی با بیان اینکه این کار خداپسندانه با همت اداره کل زندان‌های گیلان ، مرکز مراقبت بعد از خروج و خیران گیلان انجام شد، افزود: برای تهیه این بسته‌های غذایی بیش از ۲۰ میلیون تومان هزینه شد.

مدیر کل زندان‌های گیلان با اشاره به بازدید‌های هفتگی این اداره کل از خانواده زندانیان بی بضاعت و رسیدگی به امور اشتغال و بکار گیری اعضای این خانواده‌ها ، گفت: همچنین در این بازدید‌ها در صورت مشاهده بازماندگی فرزندان از تحصیل، این دانش آموزان دوباره به مسیر آموزشی بازگردانده می‌شوند.

 

در ادامه‌ی این مراسم پیکر یک شهید گمنام ۱۹ ساله به نیت تبرک این محفل نورانی به محل برگزاری این مراسم منتقل شد و حضار با ادای احترام به این شهید ۱۹ ساله که در جزیره‌ی مجنون به شهادت رسیده بود ، با آرمان‌های والای انقلاب تجدید میثاق کردند.

در بخش دیگری از مراسم امروز ، پیام دکتر محمد باقر قالیباف ، رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به اجلاسیه‌ی ۱۵۲ روحانی شهید گیلان قرائت شد.

در بخش‌هایی از این پیام گیلان دیار آزاداندیشان و آزادگان حق طلب و حماسه سازی به شمار آمده که در عرصه‌های سرنوشت ساز این سرزمین نقش آفرین بود و از میرزا کوچک جنگلی به عنوان نمونه‌ی درخشان مبارزه در راه آزادی و استقلال وطن یاد شده و آمده: این روحانی شهید با قیام خود علیه حاکمان ظالم و ستمگر به نماد فداکاری و از جان گذشتگی در راه استقلال ایران در آمده است.

در پایان این مراسم حاضران در سوگ فراغ شهدای گرانقدر این سرزمین نوحه سرایی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.