معاون توسعه حل اختلاف کردستان گفت: در حال حاضر ۴۹ نفر محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد.

معاون توسعه حل اختلاف کردستان در چهارمین جلسه کارگروه استانی ویژه صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد استان بر لزوم فعالیت صلح یاران تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای شیوه نامه نحوه مشارکت‌های مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل، این جلسا بصورت مستمر برگزار می‌شود.

بهادر اسدی از آزادی ۳ نفر از محکومین به قصاص در پرونده‌های قتل عمد در استان به همت صلح یاران از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۹ نفر محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌ها، اهتمام جدی و مسئولیت پذیری صلح یاران و با تاکید بر اولویت نوبت اجرای حکم این پرونده‌ها در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم نتایج مطلوبی به دست بیاوریم.

او همچنین بر لزوم شناسایی افراد معتمد محلی در استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ستاد صبر یک ستاد مردمی است که هدف آن بسیج تمامی فعالین در عرصه صلح و سازش و همچنین ریش سفیدان در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم است و ضروری است تمامی پرونده‌هایی که حکم قصاص نفس شان در محاکم استان صادر شده به هیات‌های صلح استان ارجاع شوند.

 مدیرکل زندان‌های استان نیز اظهار داشت: باید متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه از افراد معتمد محلی در جهت اخذ رضایت و صلح و سازش استفاده شود.

مجتبی محمدی تاکید کرد: مددکاران اجتماعی در زندان‌های استان در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم ظرفیت بسیار بالایی دارند که کارساز است و همچنین در طول ایام سال از خیرین و نیکوکاران استان در مراسم‌های مختلف تجلیل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.