معاون وزیر صنعت:

طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در کشور دنبال می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت از سوی این وزارتخانه به جد دنبال می‌شود.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت و توزیع سهم یکسان از سرمایه گذاری در شهر‌های بزرگ و کوچک از سوی این وزارتخانه به جد دنبال می‌شود و در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تمرکز ویژه‌ای بر حوزه صنعت شده است.

او روز جمعه در آخرین روز از سفر خود به خراسان رضوی پس از حضور در شهرستان‌های زبرخان و فیروزه افزود: بسته‌های ویژه سرمایه گذاری در قالب نحوه واگذاری زمین، ایجاد شهرک‌های صنعتی و حمایت‌ها از مناطق مختلف تدوین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نگاه و عزم رئیس جمهور در حمایت از تولید جدی است و آیت الله رئیسی در سفر‌های مختلف به استان‌ها نیز به توسعه سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی و احیای واحد‌های تعطیل و افزایش ظرفیت تولید توجه ویژه‌ای داشته است و در این راستا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موظف است زیرساخت‌های لازم را در شهرک‌های صنعتی ایجاد کند و مناطق محروم را از نواحی صنعتی بهره‌مند سازد.

رسولیان بیان کرد: این سازمان در قالب برنامه ششم توسعه موظف به ایجاد ۹۰ ناحیه صنعتی بوده، اما در این چارچوب تاکنون بیش از ۱۰۰ ناحیه صنعتی در کشور به ویژه مناطق محروم ایجاد کرده است.

او تصریح کرد: شرکت‌های توسعه‌ای زیر نظر وزارت صنعت موظف هستند با نگاه به توسعه سرمایه گذاری در مناطق محروم و مناطقی که کیفیت سرمایه گذاری دارند فعالیت کنند که این مناطق مانند فیروزه از ظرفیت خیلی خوبی برخوردار هستند و باید بتوان روش‌هایی را برای توسعه تولید در آن‌ها پیدا کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با وجود فشار‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی، بخش تولید کشور امسال از رشد مناسبی برخوردار بوده و از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بهره برداری شده که نوید دهنده رشد تولید است و در این راستا توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از بنگاه‌های کوچک نیز دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار