با توجه به بارش‌ها و کاهش دما سطح بیشتر محور‌های مواصلاتی لغزنده است.

سرهنگ محمد پورشمس‏ رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: با توجه به بارش‌ها در اغلب نقاط استان مرکزی و کاهش دما، سطح بیشتر محور‌های مواصلاتی لغزنده است و همراه داشتن لوازم ایمنی از جمله زنجیر چرخ از سوی رانندگان الزامی است.

سرهنگ پورشمس افزود: تجهیزاتی مانند برف پاک کن، زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی از ضروریات رانندگی در شرایط برفی و بارانی است.

او اضافه کرد: رانندگان هنگام تردد در سطح محور ها‌ی لغزنده ضمن رعایت سرعت مطمئنه، به منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود، از ترمز‌های ناگهانی استفاده نکنند، زیرا این کارخود باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگی خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: لازم است رانندگان هنگام سر خوردن خودرو، فرمان را به همان جهت لغزندگی نگه داشته و با گرفتن و آزاد کردن متناوب و آرام ترمز، حرکت خودروی خود را کنترل کنند.

او ادامه داد: سرعت مطمئنه تنها به اندازه سرعت مجاز در جاده مربوط نمی‌شود بلکه گاهی بسیار کمتر از آن نیز هست و سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده بتواند در آن سرعت، وسیله نقلیه خود را به آسانی و به درستی کنترل و فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کند.

سرهنگ پورشمس تاکید کرد: رانندگان در شرایط ناپایدار آب و هوایی، با شیشه بخار گرفته رانندگی نکنند و همواره در هنگام رانندگی در چنین شرایطی، به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه داشته باشند و در هنگام عبور از کنار آنها، سرعت خود را کاهش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.