تخت‌های تنها بیمارستان کهگیلویه افزایش یافت

بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت که جمعیت ۲۰۰هزار نفری سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام را پوشش می‌دهد با حمایت دولت سیزدهم افزودن ۱۰۰ تخت دیگر برای خدمات رسانی بهتر به این بیمارستان در دستور کار قرار دارد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی دهدشت دارای ۱۷ بخش درمانی است.

بیمارستان امام خمینی دهدشت جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را پوشش می‌دهد.

بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش‌های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

این بیمارستان دارای بیش از ۴۱۵ نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش‌های پاراکلینیکی (سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است.

افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی خدمت ماندگار دولت

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه روز شنبه اظهار داشت: این بیمارستان سال‌های زیادی است که خدمات لازم را به مردم چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام ارائه می‌دهد.

سید منصور تقوی با اشاره به اینکه این بیمارستان در بیشتر مواقع جوابگوی حجم مراجعه کنندگان نیست افزود: برای خدمات رسانی بهتر به مراجعه کنندگان و بیماران توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم شتاب گرفت.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته توسعه بیمارستان امام خمینی به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده، ولی به دلیل منابع محدود اعتبارات توسعه این طرح اجرایی نشد.

تقوی افزود: با حمایت دولت سیزدهم در تامین اعتبار ۱۱ هزار متر مربع در محوطه بیمارستان برای توسعه فضا مشخص شد.

وی تصریح کرد: در سفر هیات دولت به استان ۳۰۰میلیارد تومان برای توسعه فاز دوم بیمارستان دهدشت اعتبار تخصیص داده شد.

تقوی تاکید کرد: با حمایت دولت در تخصیص این میزان اعتبار طرح به مناقصه رفته و به زودی عملیات اجرایی آن از سوی پیمانکار آغاز خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان داشت: با بهره برداری از فاز دوم یکصد تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی امام خمینی دهدشت اضافه خواهد شد.

وی این طرح را یکی از خدمات ماندگار دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: با اجرای فاز دوم بیمارستان بخش زیادی از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

تقوی تخصیص پنج میلیارد تومان به طرح مرکز جامع سلامت شهری امام علی دهدشت را از دیگر مصوبات سفر هیات دولت دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح شاخص‌های بهداشتی درمانی شهرستان به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طرح مرکز جامع سلامت شهری با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی روند اجرایی خوبی دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: با توجه به تعداد مراجعه کنندگان از شهرستان‌های همجوار طرح همراه سرای بیمار در محوطه بیمارستان نیز احداث شد.

تقوی تصریح کرد: طرح همراه سرای بیمار با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح بخش زیادی از مشکلات همراه بیماران برطرف خواهد شد.

تقوی اضافه کرد: طی یکسال اخیر با همکاری مسئولان استانی سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان امام خمینی دهدشت به مجهزترین و بروزترین وسایل تجهیز شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیز هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.