جمع آوری اطلاعات هویتی نسل‌های گذشته/ در تحلیل جمعیتی دچار اشتباه بزرگ شدیم

وزیر کشور گفت: در گذشته در تحلیل جمعیتی دچار یک اشتباه بزرگ شدیم، زیرا متولی مشخصی برای این موضوع وجود نداشت.

احمد وحیدی وزیر کشور به مناسبت روز ملی ثبت احوال در ساختمان مرکزی این سازمان با بیان اینکه سازمان ثبت احوال از نظر سن یک سازمان قدیمی و از نظر کارکرد بروز است گفت: کارکرد‌های سازمان ثبت احوال بسیار ارزشمند است که باید توسعه و ارتقاع پیدا کند و اطلاعات جمعیتی برای هر کشور زیربنایی است و اگر وجود نداشته باشد باقی کار‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: مسائل هویتی یک رکن مهم آمایش جمعیتی است که در سازمان ثبت و احوال شکل می‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه اطلاعات هویتی افراد تا سه نسل قبل یا بیشتر با مشکل یافت می‌شود یا از ذهن‌ها پاک شده که گردآوری این اطلاعات وظیفه سازمان ثبت احوال است گفت: برای انجام این کار و شناسایی ریشه‌های هویتی که سامانه‌ای با عنوان پایگاه خانوار افتتاح شده امیدواریم به گذشته‌های دورتر ثبت کنیم و این اطلاعات جامع گردآوری شود.

وحیدی اظهار کرد: تحلیل‌های جمعیتی بسیار مهم است، زیرا در گذشته دچار یک اشتباه بزرگ شدیم تا امروز با مشکلات بزرگ جمعیتی مواجه شویم، زیرا مرکز مشخصی متولی این تحلیل جمعیتی نبود.

وی گفت: بحران جمعیت از چالش‌های مهم این روز‌های ما است که ثبت احوال باید با تحلیل شرایط به سازمان‌های دیگر اخطار دهد و نقش مهمی در تصمیم سازی داشته باشد.

وحیدی دی خصوص مهاجرت‌های در خال انجام گفت: یکسری مهاجرت‌ها در حال انجام است که بخشی ممکن است مهاجرت‌های مفید نباشد که باید سریعا شناسایی شود و اگر مضر است جلوگیری کنیم.

وحیدی با بیان اینکه توزیع جمعیتی هرم توزیع مناسبی نداریم گفت: همان زمان که مهاجرت‌ها از روستا به شهر و مهاجرت‌های دیگر در حال انجام بود باید بررسی‌های لازم انجام می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار