یک استاد دانشگاه گفت: اتاق ایران دانشگاه زبانشناسی مسکو در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده است. کتابخانه این اتاق بیش از ۸۰۰ جلد کتاب به زبان فارسی دارد.

مسعود احمدوند رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در فدراسیون روسیه ضمن بازدید از اتاق ایران دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو با الکساندر پالیشوک (استاد گروه زبان‌های شرقی دانشکده مترجمی و مدیر اتاق زبان و فرهنگ ایران)، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، الکساندر پالیشوک با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این اتاق از حضور دانشجویان این دانشگاه برای گذراندن دوره یک ماهه دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

وی با اشاره به اشتیاق دانشجویان روسی برای حضور در ایران، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و تبادل دانشجو را یکی از بهترین راه‌ها برای تثبیت معلومات زبان فارسی و آشنایی نزدیک با فرهنگ و سنن مردم ایران دانست.

این استاد دانشگاه افزود: اتاق ایران دانشگاه زبانشناسی مسکو در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده است. کتابخانه این اتاق بیش از ۸۰۰ جلد کتاب به زبان فارسی دارد.

وی در پایان سخنانش، برگزاری کلاس‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی، نمایش فیلم‌های ایرانی و برپایی نشست‌های بزرگداشت مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی از جمله فعالیت‌های اتاق زبان و فرهنگ ایران برشم.

برچسب ها: زبان فارسی ، ایران ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار