خطر قتل عام از بیخ گوش پرندگان گذشت + فیلم

شکارچیان غیرمجازی که می‌خواستند با قرق شکنی در یکی از تالاب‌های بابل قتل عام پرندگان راه بیندازند پیش از شکار زمین گیر شدند.

حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: شکارچیان غیر مجاز دیروز تصمیم به قرق شکنی در تالاب بصرای بابل گرفته بودند که ماموران محیط زیست ساعت ۲ بامداد در منطقه حاضر شدند و قبل از آنکه این شکارچیان اقدام به قرق شکنی کنند آن‌ها را دستگیر کردند.

او افزود: در جریان این عملیات ۲۶ قبضه سلاح شکاری از این شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شد

قرق شکنی یکی از روش‌های شکار پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران است که در آن شکارچیان غیرمجاز به مدت یک هفته دامگاه‌ها و آب بندان‌ها را امن نگه می‌دارند تا پذیرای بیشترین تعداد پرندگان شوند.

پس از جمع شدن پرندگان، شکارچیان پیش از طلوع خورشید، دسته جمعی وارد منطقه قرق شده می‌شوند و پرندگانی که یک هفته در این آب بندان با خیال راحت زندگی کردند را شکار می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل گفت: این دومین مورد از فراخوان شکارچیان برای قرق شکنی در این شهرستان بود که با حضور به موقع ماموران محیط زیست خنثی شد.

حیدرپور افزود: سلاح شکاری غیرمجاز در طول سال و به تعداد محدود کشف و ضبط می‌شود، اما این دومین کشف بزرگ سلاح‌های شکاری در یک ماه اخیر بوده است.

او با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مجوزی برای شکار و صید پرندگان صادر نکرده است، ادامه داد: افرادی که اقدام به قرق شکنی می‌کنند شکارچی نیستند بلکه شکار کش‌هایی هستند که بدون هیچ ملاحظه‌ای به قتل عام پرندگان می‌پردازند.

۱۰ تالاب در شهرستان بابل وجود دارد که در فصول سرد سال میزبان پرندگان مهاجری همچون قو‌های فریاد کش، چنگر، اردک و غاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.