۹۹.۵ درصد جمعیت کردستان کارت هوشمند ملی دارند

یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۰۸ نفر، یعنی ۹۹.۵ درصد از یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۸۴ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان،کارت هوشمند ملی دارند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اظهار کرد: پنج هزار و ۷۶ نفر تاکنون موفق به تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی نشده‌اند که لازم است با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام و تکمیل درخواست کارت هوشمند ملی خود، اقدام کنند.۹۹.۵ درصد جمعیت کردستان کارت هوشمند ملی دارند

علی جوکار به صدور شناسنامه مکانیزه توسط ثبت احوال در راستای اتقان اسناد هویتی با ضریب امنیت بالا اشاره کرد و افزود: از ابتدای طرح تعویض شناسنامه‌های مکانیزه (از سال ۱۳۸۹) تاکنون، یک میلیون و ۱۶ هزار و ۹۵۰ جلد شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شده است.

وی  ادامه داد: ۶۱ هزار و ۶۵۸ جلد از این شناسنامه‌ها مربوط به اول امسال تا پایان آبان ماه است.

تغییر نام هزار و ۱۲۸ نفر در کردستان

جوکار افزود: هزار و ۱۲۸ مورد تغییر نام در سال جاری در استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: یکی از جدیدترین خدمات ثبت‌احوال، صدور شناسنامه برای فرزندانی است که مادر آنان ایرانی و پدرشان خارجی است که در این راستا تاکنون در استان برای ۲۰۵ نفر شناسنامه صادر شده است.

ثبت حدود ۱۷ هزار تولد در کردستان

جوکار اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۱۶ هزار و ۸۹۶ واقعه ولادت و تعداد پنج هزار و ۹۶۲ واقعه فوت در ثبت احوال استان ثبت شد.

وی از مردم خواست با مراجعه به موقع به ادارات ثبت احوال برای ثبت وقایع ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز و وفات در مهلت ۱۰ روز، ثبت‌احوال را در ثبت به موقع وقایع حیاتی یاری کنند.

جوکار افزود: با تسریع در روند ثبت وقایع حیاتی، سازمان ثبت احوال موفق به گردآوری، تولید و انتشار آمار‌های به روز جمعیتی می‌شود که بنای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دستگاه‌ها است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تاکید کرد: از خدمات دیگر ثبت احوال، ایجاد سامانه سهیم مبتنی بر تلفن همراه با ارائه ۹ خدمت پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات و اخبار و اطلاعات و قوانین و مقررات است.

استان کردستان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۱ شهر، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.