کشت قراردادی راهی برای حمایت از کشاورزان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد گفت:در اجرای طرح کشت قراردادی کشاورزان از تخفیفات بیمه‌ای و دریافت کود برخوردار می‌شوند.

حاجی حسینی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بحث کشت قراردادی گندم به عنوان محصولی استراتژیک از اواسط آبان ماه تا اواسط آذرماه زمان کشت گندم بوده است وکشت این محصول در بیش از دوهزار و سیصد هکتار از مزارع استان یزد انجام شده است.

او ادامه داد: کشاورزان باید اطلاعات خود و سطح زیر کشت در سامانه پهنه بندی به روز کنند و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان یا از طریق اپلیکیشن کشاورزی قراردادی به آدرس ttps://cdnu ۵.iranlms.ir/GTC_۱_۰_۲.apk دراین طرح شرکت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد گفت: کشاورزان کدملی، شماره تماس باید در این نرم افزار وارد کنند و قرارداد با شرکت غله استان یزد منعقد می‌شود و یک نسخه از قرارداد به شرکت خدمات حمایتی تحویل می‌دهند و از مزایای طرح استفاده کنند.

حاجی حسینی به تحویل کود به کشاورزان هم اشاره کرد و افزود: دراین طرح به ازای هرهکتار ۳۰۰ کیلوگرم کود اوره، ۱۰۰ کیلوگرم فسفات و ۵۰ کیلوگرم کود پتاسه تحویل کشاورز می‌شود و صد درصد بهای کود اوره و ۵۰ درصد بهای کودپتاسه توسط کشاورز پرداخت می‌شود و بهای کود فسفاته فعلا تخفیف داده می‌شود و درزمان تحویل محصول از کشاورز اخذ می‌شود.

او افزود: بحث بیمه کشاورزی است که کشاورزانی که قرارداد دارند ۲۰ درصد از تخفیف بیمه می‌توانند استفاده کنند و بحث کرایه حمل گندم است که به ازای هرتن گندم صدهزار تومان توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.