اداره کل هواشناسی استان سمنان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و کاهش ۲ تا چهار درجه سانتیگراد دمای هوا برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارش‌ها در اواخر هفته، به ایرنا گفت: هشدار زرد هواشناسی مربوط به پانزدهم و شانزدهم دی امسال است.

ایرج مصطفوی با اشاره به اینکه سامانه بارشی اکنون بیشتر استان‌های کشور از جمله سمنان را دربرگرفته است و بارندگی‌های خوبی به همراه دارد، افزود: بر این اساس، در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق سردسیر و ارتفاعات بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان نیز بارش برف، مه‌آلودگی و کولاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب در محور‌های مواصلاتی استان را محتمل دانست و هشدار داد: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و احتمال یخبندان، اختلال در محور‌های شمالی و کوهستانی، احتمال خسارت ناشی از وزش باد، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، و احتمال سرمازدگی، را از جمله پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان سمنان در هفته جاری برشمرد.

وی بر آمادگی راهداری و سازمان‌های مرتبط به ویژه در گردنه‌های برفگیر تاکید و اضافه کرد: احتیاط در تردد در محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای مسافران، کنترل و لایروبی آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و رفتن به نواحی کوهستانی، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، مهمترین توصیه‌های هواشناسی سمنان برای روز‌های در پیش است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: امروز بیشینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و کمینه دمای منفی یک درجه سانتیگراد برای شهر سمنان طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار