معاون نخست وزیر روسیه جایگزینی منابع انرژی روسیه یا خارج کردن آن از بازار را محال و غیرممکن دانست.

"الکساندر نواک" معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد جایگزینی منابع انرژی روسیه یا خارج کردن آن از بازار، محال و غیرممکن است.

وی افزود جهان نمی‌تواند بدون منابع انرژی روسیه زندگی کند.

نواک در مصاحبه با خبرگزاری تاس تصریح کرد مصرف منابع انرژی در آینده شدت می‌گیرد، از این رو نمی‌توان اقتصاد جهانی را بدون منابع انرژی روسیه مدیریت کرد و هیچ کسی در این روند نمی‌تواند جای مسکو را بگیرد.

این مقام ارشد روس خاطرنشان کرد مسکو در این خصوص خوش بین است و برای خود اهداف بلندپروازانهش ترسیم کرده است.
معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد کشورش بزرگترین بازیگر در میدان انرژی است.

پیشتر، کادری سیمسون، کمیسر انرژی اروپا گفت جایگزینی کل گاز روسیه با منابع جایگزین برای اروپا امکان‌پذیر نیست.

ائتلافی از کشور‌ها به سرکردگی آمریکا و اروپا با اعمال سقف قیمتی قابل تنظیم ۶۰ دلاری برای نفت روسیه به دنبال کاهش درآمد روسیه از صادرات انرژی هستند. اروپا پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در ۲۴ فوریه، از روسیه به عنوان تامین کننده انرژی دور شد.

پروژه‌های اتصال این قاره به منابع جدید انرژی شامل روی آوردن به آمریکا به عنوان تامین کننده سوخت و برنامه‌های اسلوونی برای ساخت خط لوله به مجارستان برای گاز الجزایر است. با این حال، مجارستان هنوز حدود ۸۵ درصد گاز خود را از روسیه دریافت می‌کند.

همچنین کشور‌های اتحادیه اروپا اخیرا بر سر سقف قیمت پویای گاز معادل ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت توافق کردند. شورای اتحادیه اروپا که ریاست آن را کشور چک بر عهده دارد، اعلام کرد اگر قیمت جهانی گاز از ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت فراتر رفت، این سقف قیمت اجرایی خواهد شد.

در صورت افزایش قیمت جهانی گاز، از این سازوکار جدید استفاده خواهد شد؛ به گونه‌ای که اگر این افزایش برای سه روز متوالی ادامه داشته باشد، این توافقنامه تنها برای مدت دو هفته اجرا می‌شود و این بدان معنی است که ممکن است توافق صورت گرفته به هیچ وجه استفاده نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۴ دی ۱۴۰۱
جهان بدون منابع روسیه ام زندگی میکنه اونم مدت زیاد هیچ اتفاقی نمیوفته ، برای مثال تو بخش گاز سرمایه گذاری خارجی بشه ایران جاشو میگیره ونفت و خیلی منابع دیگه
آخرین اخبار