طوفان زمستانی در آمریکا؛ ۲۷ کشته و میلیون‌ها نفر تحت تاثیر سرما+تصاویر

شدیدترین طوفان زمستانی‏ در تاریخ آمریکا تاکنون ۲۷ کشته برجای گذاشته و موجب قطعی برق گسترده شده است.

ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد که تعداد تلفات ناشی از طوفان شدید زمستانی که آمریکا را در نوردید به ۲۷ نفر افزایش یافت.

به گفته این پایگاه خبری، مرگ و میر در اوکلاهاما، کنتاکی، میسوری، تنسی، ویسکانسین، کانزاس، نبراسکا، اوهایو، نیویورک، کلرادو و میشیگان ثبت شده است.

در همین حال، کولاک به ایجاد اختلال در شبکه‌های برق در سراسر کشور ادامه داد و اپراتور‌ها هشدار دادند که ممکن است کمبود برق رخ دهد. علاوه بر این، هزاران پرواز لغو شد.

در همین حال بی بی سی گزارش داد، موج سرما حدود ۲۵۰ میلیون نفر را در آمریکا و کانادا تحت تاثیر قرار داده است. ‏ یکی از شدیدترین طوفان‌های زمستانی‏ تاریخ به همراه باد‌های شدید و یخبندان در حال وقوع است.

در حال حاضر برق نزدیک به دو میلیون خانه و کسب و کار در آمریکا قطع است و هزاران پرواز لغو شده است. ایالت مونتانای آمریکا با ثبت دمای منفی چهل و پنج درجه سلسیوس رکورد جدیدی ثبت کرد.

کولاک در آمریکا

برای بیشتر آمریکایی‌ها این سردترین شب کریسمس است. میلیون‌ها شهروند آمریکایی برنامه دارند تا در تعطیلات به سفر بروند، ولی طوفان قدرتمند و ویرانگر همه چیز را به هرج و مرج کشانده است. طوفان موجب تصادفات جاده ای‏, تخریب خطوط انتقال برق و همچنین قطع برق میلیون‌ها نفر شده است. درباره سفر‌های غیر ضروری به شهروندان هشدار داده شده است.

طوفان زمستانی در آمریکا

طوفان زمستانی موجب جاری شدن سیل در نوار ساحلی شرقی نیوجرسی و نیوانگلند شده است. سفر‌های هوایی هم به شدت مختل شده است. طوفان در امتداد بیش از دو هزار مایل کشیده شده است این بدان معناست که هزاران پرواز لغو شده است و صد‌ها پرواز دیگر هم در شب عید کریسمس لغو خواهد شد. بسیاری از مردم بخت خود را برای رسیدن به خانه امتحان می‌کنند.

پیش بینی می‌شود طوفان یک روز دیگر ادامه داشته باشد و دمای هوا افزایش یابد‏,، ولی طوفان و سرما بار دیگر موجب مختل شدن کریسمس آمریکایی‌ها بعد از همه گیری کرونا شد.

باند برفی

یخبندان در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار