راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج برای بیماران مبتلا به سرطان

وزیر بهداشت گفت: برای بیماران سرطانی، صندوق بیماران صعب العلاج با بودجه ای حدود پنج هزار میلیارد تومان راه اندازی شده است.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در مراسم افتتاح مرکز گامانایف علوم پزشکی تهران گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب ما حوزه سلامت است و یک جهش بزرگ در این حوزه ایجاد شده است و در منطقه  پیشرفته ترین  هستیم.

به گفته وی قدرت انقلاب اسلامی در مهار کرونا دیده شد و کشورهای مدعی تولید علم و واکسن دچار گرفتاری شده اند.

موفقیت ایران، سربلندی مردم و موفقیت ملت است که همگی در زمینه تزریق واکسن پای کار آمده اند.

عین اللهی افزود: بزرگترین ثروت ما در تربیت نیروی انسانی است. هم اکنون  نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم و حتی بیماران بین المللی برای درمان به ایران سفر می کنند. به ۲۸۰ بیمارستان و مرکز درمانی مجوز پذیرش بیماران بین المللی داده شده است.

او گفت: علوم پزشکی تهران نماد میزبان محرومان کشور است و خدمات خوبی به مردم و به خصوص مستضعفان می دهد. در حال حاضر بعد از نفت، دارو دومین صنعت ثروتمند در دنیا است.

عین اللهی گفت: برای بیماران سرطانی صندوق بیماران صعب العلاج با بودجه ای حدود پنج هزار میلیارد تومان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دولت جدید  ۱۰۷۰۰ تخت در ۷۹ مرکز به بهره برداری رسیده اند و شش میلیون نفر در سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان بیمه شده اند. از اول دی تکمیل پرونده پزشکی خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام و این طرح در سراسر کشور به طور کامل اجرا می شود.

عین اللهی گفت: در حال حاضر ۳۷۲۴ اختراع بین المللی به ثبت رسیده اند و بیش از شش هزار نفر در شرکت های دانش بنیان مشغول به کار هستند و سرعت رشد آن بالا است؛ از طرف دیگر ارتقای رتبه تولید علم از ۱۶ به ۱۵ است.

وی افزود: بسیاری از مقالات با کیفیت ما را به دلیل تحریم هایی که علیه کشور اعمال شده اند،  چاپ نمی کنند و تحریم ها نتوانسته اند ما را متوقف کنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: ۸۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران در داخل کشور تولید می شود. سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان تجهیزات تولید داخل را خریداری کرده ایم.

کیفیت خوب داروهای تولید داخل

 وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از محصولات جدید دانش بنیان دارویی در مرکز رشد واحد فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: تولید محصولات دانش بنیان افتخار بزرگی برای کشور محسوب می شود.

به گفته وی اجرای طرح های هایتک و تولید این نوع داروها با توجه به تحریم های تحمیل شده  پیشرفت و رشد بزرگی محسوب می شود.

او افزود: برای جوانان امروز باید یک الگوی واقعی و درستی را معرفی کنیم.

وزیر بهداشت افزود: باید به جای دارو فروشی به سمت داروسازی برویم تا کشور خودکفا باشد. داروهای تولید داخل از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

او بیان کرد: در آغاز دولت سیزدهم فقط یک واکسن به تایید رسیده بود که در ادامه  پنج واکسن دیگر تاییده های لازم را گرفتند.

او گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک شد. در این دولت ۱۳۵ تجهیزات گران قیمت بیمارستانی را افتتاح کرده ایم.

عین اللهی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر تمام پلتفرم های تولید واکسن در کشور تولید می شوند.

به گفته او موج جدید کرونا  گسترش زیادی در اروپا و شرق آسیا داشته است و در مرزها به خصوص مرزهای هوایی تست های لازم انجام شده و قرنطینه افراد مشکوک انجام می شوند.

او گفت: به طور کلی ارز دارو از ارز ترجیحی به نیمایی تبدیل شده است؛ زیرا ارز ترجیحی دارو باعث قاچاق زیادی می شد. با اجرای طرح دارویار پرداختی ها با نسخه الکترونیکی پزشکی کم شده اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار