رئیس مرکز مدیریت راه های استان زنجان گفت: با وجود بارش برف، همه محورهای مواصلاتی اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

محمد محمدی رئیس مرکز مدیریت راه های استان زنجان با بیان اینکه با وجود بارش برف، همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، گفت: جاده‌های کوهستانی استان مه آلود بوده که این شرایط دید افقی رانندگان را کاهش داده است.

وی افزود: بارش‌های پراکنده برف در همه مسیرهای راه‌های اصلی این استان جریان دارد، افزود: رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک مجهز کرده و از چراغ‌های مه شکن استفاده کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با بیان اینکه در پی بارش برف دیروز در استان زنجان راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا مسدود شده بود، گفت: در پی بارش سنگین برف دیروز راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا مسدود شده بود که راه ارتباطی ۴۱ روستا بازگشایی شده است.

محمدی تاکید کرد: راهداران در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند و رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: رانندگان از سرعت، سبقت و عجله در ادامه مسیر خودداری کنند و هموطنان در صورت ضرورت سفر، برای تردد از وضعیت جاده‌های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک اطمینان داشته باشند و وسایل زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا شاهد حوادث رانندگی در جاده‌ها نباشیم، افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی زنجان بارش‌های پراکنده برف تا آخر وقت امروز در همه مناطق استان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.