مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راه‌اندازی پنج هنرستان جدید هنر‌های زیبا ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام کلاه کج  با بیان این که یکی از راه‌های تربیت نسل جوان هنرمند، گسترش مراکز آموزشی و هنرستان‌های هنر‌های زیبا به صورت رایگان و با حمایت دولت است، گفت: این هنرستان‌ها در شهر‌های ماهشهر، بهبهان، دزفول، شوشتر و آبادان تا آغاز سال تحصیلی آینده راه‌اندازی خواهد شد.

او می‌گوید: رشته‌های مورد استقبال در این هنرستان‌ها آموزش سینما، تئاتر، گرافیک، موسیقی و... است که به نسبت میزان درخواست شهرستان‌ها تعیین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه یکی از بهترین و علمی‌ترین راهکار‌های تربیت نیروی متعهد و متخصص جوان و خلاق هنری تحصیل در هنرستان هنر‌های زیبا است، ادامه داد: تحصیل در این مدارس کاملا رایگان است و حمایت آموزش و پرورش در تامین ساختمان و راه اندازی این هنرستان‌ها قابل تقدیر است.

حجت الاسلام کلاه کج گفت: برخی هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آن‌ها افتخار می‌کنیم پرورش یافته همین هنرستان‌های زیبا هستند و راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبا اثرات قابل توجهی در آینده هنر جامعه به جا خواهد گذاشت.

او  با بیان اینکه هم اکنون ۲ هنرستان پسرانه و دخترانه در خوزستان فعال است، ادامه داد: ۲ هزار متقاضی پیگیر ثبت‌نام در هنرستان هنر‌های زیبا هستند که امیدواریم با پیگیری لازم روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.