استاندار سمنان:

تولید محصول از کشاورزی قراردادی ۲۸ هزارتن است

هاشمی گفت: برآورد تولید محصولات از کشاورزی قراردادی در استان سمنان امسال ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن است.

استاندار سمنان گفت: در سطح استان سمنان یک هزار و ۲۶۱ مورد کشت قراردادی با سطح زیر کشت ‌۹ هزار و ۵۲۰ هکتار انجام شد که محصولات کشاورزی از این بخش بالغ بر ۲۸ هزار و ۵۰۰تُن برآورد می شود.

استاندار سمنان گفت: آمادگی و ظرفیت کامل برای معرفی استان به‌ عنوان الگوی اجرای سند اصلاح الگوی کشت در کشور در قالب تفاهمنامه‌ کاربردی و عملیاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اهمیت ویژه ای به حوزه کشاورزی در عمل اتفاق افتاد و قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان افزایش یافت، افزود: در استان سمنان بالغ بر ۶۴ هزار تن‌ گندم با قیمت‌ مطلوب از کشاورزان خریداری و مطالبات آنان به موقع پرداخت شد.

هاشمی ادامه داد: رشد اقتصادی در سایه اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره وری و بهره‌وری در بحث کشاورزی و کاهش مصرف آب محقق خواهد شد.

وی ابراز داشت: تبدیل آبیاری سنتی به سامانه های نوین‌ آبیاری و کشت‌ گلخانه ای از مولفه های تاثیرگذار در بحث اصلاح الگوی کشت و تحقق افزایش بهره‌وری است.

استاندار سمنان تاکید کرد: امنیت غذایی پایدار یک امر بسیار مهم و موثر در سطح کشور و استان است که با اقدامات مطلوب از قبیل اجرای سند اصلاح الگوی کشت،‌ افزایش بهره وری و تولیدات کشاورزی محقق می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.