تحصیل ۱۶۰۰ دانش آموز افغانستانی در مدارس زرند

مدیر آموزش و پرورش زرند گفت: تعداد هزار و ۶۰۰ دانش آموز افغانستانی در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند به همراه تعدادی از معاونین ضمن بازدید از دبستان دخترانه‌ فاطمیون (ویژه‌ اتباع افغانستانی) از نزدیک، روند آموزشی این دانش آموزان را مورد پیگیری قرار داد.

عبدالوحید جعفری با اشاره به بازدید‌های خود از مدارس شهرستان گفت: اهمیت به امر آموزش و پرورش به منظور شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان، تعالی بخشیدن به جایگاه علمی و فرهنگی و رشد علمی و روحی دانش آموزان از اهم وظایف آموزش و پرورش است.

او افزود: تعداد هزار و ۶۰۰ دانش آموز افغانستانی در مقاطع مختلف در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند و خرسندیم اعلام کنیم در کشور ما نگاه به دانش آموزان غیر ایرانی همچون ایرانیان بر اساس رشد علمی، پژوهشی، فکری و روحی است و هیچ تفاوتی در کیفیت و کمیت آموزش بین دانش آموز ایرانی و دانش آموز غیر ایرانی وجود ندارد.

جعفری تصریح کرد: اعتقاد داریم آینده‌ جهان بر اساس نوع تربیت دانش آموزان و چگونگی آموزش استوار است و هر چقدر جامعه‌ی آموزشی بر اساس مفاهیم والای انسانی و تعالیم روح بخش کتب آسمانی به ویژه قرآن به عنوان کامل‌ترین کتاب دینی بشریت گام بردارد، به همان میزان، آینده‌ بهتری برای جهان اتفاق خواهد افتاد.

جعفری سپس با معلمان این مدرسه و تعدادی از دانش آموزان گفتوگو کرد و ضمن شنیدن دغدغه‌های آنان افزود: در سال‌های گذشته، دانش آموزان افغانستانی به صورت پراکنده و مختلط در مدارس تحصیل می‌کردند که مشکلاتی در امر آموزش و تدریس وجود داشت و خوشبختانه امسال تمام این دانش آموزان در مدارس مشخص و با اساتیدی مجرب تجمیع شده اند و فرآیند آموزشی برای آن ها که باید روزی کشورشان را بسازند با دقت و وسواس پیگیری می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش زرند در بخش دیگری از سخنانش از فاصله گرفتن دانش آموزان از فضای حقیقی تعلیم و تربیت و روی آوری به فضای مجازی به عنوان اصلی‌ترین مشکل در پائین آمدن سطح علمی دانش آموزان طی دوران کرونا یاد کرد و از معلمان خواست، با روحیه‌ی انقلابی و ایثار و گذشت که خصلت تمام فرهنگیان کشور است، تلاشی مضاعف کنند تا این مشکل را مرتفع و آن را به سطح مورد نظر برگردانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار