برگزاری یادواره ۳۶۰ بانوی شهیده استان همدان

مراسم نکوداشت ۳۶۰ بانوی شهیده استان همدان با عنوان «لشکر فرشتگان خدا» در حسینه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه دفاع از اسلام زن و مرد نمی شناسد گفت: نقش زنان در جمهوری اسلامی هم در پیروزی انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) و همچنین در تثبیت و تداوم این نظام الهی ممتاز و تعیین کننده بوده است.

حجت الاسلام علی رضایی روز یکشنبه در آیین نکوداشت ۳۶۰ بانوی شهیده استان همدان در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان با میزبانی از شهدای گمنام استان همدان، با اشاره به مقام زن در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز زن ایرانی پرورش دهنده نسلی است که برای دفاع از انسانیت مرزها را نمی شناسد و صحنه های حماسی زیادی را خلق کرده است.

او  یادآور شد: مادرانی هستند که ۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند اما هرگز خود را طلبکار انقلاب ندانستند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری واقعه عاشورا و ثبت واقعه کربلا در تاریخ را بی بدیل دانست و افزود: هر کجای تاریخ را ورق می زنیم زنانی وجود دارند که در کنار مردان بزرگ ایستاده‌اند و از دامن زن‌های محجبه مردانی پرورش می یابد که زیر بار ظلم نمی روند.

حجت الاسلام رضایی گفت: زنان پیرو ولایت در جریان نهضت امام خمینی(ره) در نقش مادر و همسر همواره دوشادوش مردان ایستاده و برای به ثمر رسیدن این انقلاب تلاش کردند.

او افزود: زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان را در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی نقش بر آب کردند.مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) ماندگار شدند چون امام خود را تنها نگذاشتند و ما نیز با امام خود پیمان بستیم و تا جان داریم از این عهد و پیمان سرپیچی نمی کنیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش و سپاه اجازه ورود دشمن را به کشور را نمی‌دهند و اینها از برکت خون شهدا است اظهار داشت: خون شهید بهشتی و نیز خون شهدای اخیر، منافقان و سلطنت طلب ها را رسوا کرد.

او با بیان اینکه  استان همدان در زمان جنگ بیش از ۳۰۰ بار با حمایت آمریکایی ها بمباران شد، تصریح کرد: امروزه با حکمت رهبر فرزانه انقلاب امنیت در کشور به حدی رسیده است که کسی جرات حمله به این کشور را ندارد و همه دشمنان در مقابل قدرت جمهوری اسلامی تسلیم هستند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور عزت کنونی کشور را از اسلام و قرآن دانست و افزود: بیش از ۹۷ درصد وصیت نامه شهدا به پشتیبانی از ولایت فقیه و عفت و حجاب خواهران توصیه کرده است.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان نیز در این آیین با اشاره به نقش شهدای امنیت در برقراری آرامش در کشور اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون پاک و متبرک شهدا است از این رو باید یاد و نام و خاطره آن‌ها همیشه زنده نگه داشته شود.

سردار مظاهر مجیدی، با اشاره به سالروز شهادت ۱۶۱ شهید غواص عملیات کربلای چهار از استان همدان در سوم دی ماه ۱۳۶۵ گفت: شهادت آنها یکی از سوزناک ترین بخش جنگ است که واقعیت های تکان دهنده ای را از دفاع مقدس برای همگان بازگو می کند.

او  از خانواده شهید همدانی و شهید قهاری سعید و خانواده های ۳۶۰ شهیده زن حاضر در این آیین قدردانی کرد.

این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و سایر مقامات استانی برگزار شد از خانواده های شهدای والامقام مدافع امنیت "روح الله عجمیان" و "آرمان علی وردی" تجلیل و قدردانی شد.

در پایان این آیین معنوی مردم ولایت مدار همدان با حضور پرشور خود از پیکر مطهر 4 شهید گمنام استقبال و با ذکر فاتحه و گلباران با اهداف و آرمان های والای شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

مراسم وداع با این شهدا نیز روز پنجم دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان و نیز مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان ساعت هشت صبح روز ششم دی همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار می شود.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۱۸ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

منبع:ایرنا

برچسب ها: شهید ، انقلاب ، شهیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار