صدور ۳۳ هزار و ۳۴۲ قطعه کارت ملی هوشمند/بیش از ۹۸ درصد مردم سرپل ذهاب با سوادند

رئیس اداره ثبت احوال گیلانغرب گفت : ۳۳ هزار و ۳۴۲ قطعه کارت ملی هوشمند از مجموع ۴۳ هزار و هفت مورد درخواست صدور کارت در این شهرستان صادر شده است.

شبنم قطره‌ای رئیس اداره ثبت احوال گیلانغرب گفت : از مجموع کارت‌های ملی هوشمند صادر شده یک هزار و ۸۲۱ مورد آن مربوط به ۹ ماه گذشته است.

وی اظهار کرد: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۱۱ هزار و ۲۶۸ مورد خدمات در اداره ثبت احوال این شهرستان به متقاضیان انجام شده است.

رئیس اداره ثبت احوال گیلانغرب با اشاره به فعال‌سازی برخی خدمات سامانه هویت یکتا گفت: شهروندان می‌توانند در منزل در کمترین زمان اطلاعات خود را ثبت و یا ویرایش نمایند و افزودن اطلاعات از طریق این درگاه رایگان و نیازی به مراجعه به دفاتر خدماتی نیست.

با سوادی بیش از ۹۸ درصد مردم سرپل ذهاب

رئیس اداره نهضت سوادآموزی سرپل‌ذهاب گفت: بیش از ۹۸ درصد مردم این شهرستان در گروه‌های سنی هدف ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند.

رضا صفری افزود: هم اکنون ۸۱۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش آموزش باسوادی در دوره‌های مختلف هستند و فعالیت‌های سوادآموزی شهرستان در تحکیم سواد و کاربردی نمودن آن در گروه هدف ادامه دارد.

وی اظهار کرد: سواد آموزان هم اکنون در دوره سوادآموزی، تحکیم و مرحله انتقال هستند که سال گذشته نیز ۶۵۹ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که بیش از ۷۵درصد قبولی داشته اند.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی سرپل ذهاب گفت: میزان باسوادی که در سال ۱۳۵۵در کشور ۴۸.۸ درصد بوده است این عدد امسال به ۹۶ درصد رسیده و این نشان دهنده رشد مناسب با وجود رشد فزاینده جمعیت است.

صفری افزود: یکی از نکات طلایی رشد سواد، فاصله باسوادی میان زنان و مردان به میزان۲۳.۴ درصد بوده که اکنون این عدد به ۶ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: فاصله باسوادی بین جمعیت شهری و روستایی از ۳۴.۵ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

صفری خاطرنشان کرد: با تلاش تلاشگران عرصه سوادآموزی در سرشماری سال ۹۵، ۹۸ درصد مردم شهرستان سرپل‌ذهاب باسواد هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.