سرپرست وزارت خارجه طالبان گفت فشار و تحریم بر افغانستان نتیجه نمی‌دهد، بلکه از راه گفتگو و تفاهم باید مشکلات را حل کرد.

 امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان  در نشست "معافیت جرایم مالی و حمایت صنعت و تجارت" گفت که فشار و تحریم بالای افغانستان نتیجه نمی‌دهد، بلکه از راه گفتگو و تفاهم مشکلات را می توان حل کرد. 

متقی بیان داشت همانطور که نیروهای طالبان در راه آزادی ملت فداکاری کردند، تاجران و سرمایه‌داران نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا کشور را به نحو احسن و کارآمد به سوی توسعه اقتصادی سوق دهند. 

امیرخان متقی افزود وزارت امور خارجه برای حل همه مشکلات از جمله ایجاد سهولت برای تاجران و سرمایه‌گذاران بخاطر ویزا تلاش کرده است. 

سرپرست وزارت خارجه طالبان گفت اکنون هیچ تهدیدی از خاک افغانستان بر علیه دیگر کشورها وجود ندارد، بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه بیان داشت که "مزاج" افغانستان به گونه‌ای است که با همکاری و رفت‌وآمد پیش می‌رود اگر کسی از فشار استفاده کند یعنی می‌خواهد افغانستان را به ناامنی و هرج و مرج برگرداند و این حالت به نفع کسی نیست، مشکلات را می توان با تفاهم حل کرد. 

وی با اشاره بر تنش های اخیر مرزی میان پاکستان و افغانستان افزود: ما به کشور همسایه خود پاکستان می گوییم که تنش و بحران به نفع کسی نیست، ما شما را برادر مسلمان و همسایه خود می دانیم شما هم همین دیدگاه را داشته باشید.

وی با بیان این که راه های ترانزیتی را برای پاکستان باز کرده اند، گفت: باید تعامل متقابل میان طالبان و پاکستان وجود داشته باشد تا مشکلات پایان یابد. 

برچسب ها: تجارت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار