معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تجهیزات امدادی این جمعیت با توجه به حادثه خیز بودن استان نیازمند بروزرسانی و تقویت است.

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: تجهیزات امداد و رسان جمعیت هلال احمر قزوین در گذر زمان رو به فرسودگی است بنابراین بروزرسانی و تقویت آن‌ها ضرورت دارد و در این رابطه پیگیر هستیم.

وی اظهار داشت: اعتبارات فعلی پاسخگوی توسعه و تقویت تجهیزات امداد و نجات هلال احمر را نمی‌دهد و در این رابطه باید شاهد مساعدت و کمک مجلس و مسوولان در سطح ملی باشیم.

این مسوول همچنین گفت: با این وجود به تازگی تجهیزات جدیدی از سوی جمعیت هلال احمر کشور خریداری شده و قرار است بین استان‌ها توزیع شود که امیدواریم بخشی از نیاز‌های قزوین به تجهیزات امداد و نجات را پوشش دهد.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر نیازمند تجهیزات امداد و نجات در زمینه رهاسازی خودرو و ست‌های نجات و همچنین تجهیزات آواربرداری در مواقع زمین لرزه و امداد کوهستان هستیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین همچنین نقش این استان را به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور در حوزه امدادرسانی جاده‌ای پررنگ و قابل توجه دانست و یادآور شد: تجهیزات امداد و نجات با توجه به شاخص‌هایی همچون حادثه خیز بودن، استراتژی امدادی و جغرافیا و وسعت هر استان توزیع می‌شود و از آنجا که قزوین در مسیر ارتباطی بین ۱۳ استان کشور است از این حیث نیازمند تجهیزات امدادی بیشتری است.

این مسوول در ادامه با اشاره به آماده باش کامل تیم‌های امدادی جمیعت هلال احمر قزوین در طرح زمستانی کنترل و مدیریت پیشگیری حوادث زمستانی، گفت: خوشبختانه طی یکی دو روز اخیر که بارش برف و برودت دما را شاهد بودیم موردی از در راه ماندگی مسافران و نیاز به امدادرسانی و اسکان اضطراری گزارش نشد.

هاشمی یادآور شد: جمعیت هلال احمر قزوین با ۲۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵دستگاه خودروی ست نجات و روزانه ۱۲۵ نفر نیروی عملیاتی در خدمت مسافران و شهروندان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ تیم ثابت جاده‌ای و یک تیم کوهستان به همراه چهار تیم عملیاتی واکنش سریع خواهران و برادران، سگ‌های تجسس و امداد هوایی و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در خدمت شهروندان استان و مسافران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار