اراضی تصرف شده در روستا‌های حاشیه بیرجند رفع تصرف شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: باید اراضی تصرف شده در روستا‌های اطراف بیرجند تعیین تکلیف شده و برای طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی‌راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان گفت: در روستا‌های مجاور شهر بیرجند برخی افراد اراضی ملی را به صورت غیرقانونی تصرف می‌کنند؛ لذا باید دستگاه‌های متولی ضمن رفع تصرف این اراضی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساماندهی کنند.

او افزود: در روستا‌های مجاور شهر بیرجند شاهد برخی اقدامات سودجویانه هستیم که افراد اراضی ملی و منابع طبیعی را به صورت غیرقانونی تصرف می‌کنند.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: این اقدامات سودجویانه در روستا‌های دستگرد و حاجی‌آباد گزارش شده که دستگاه‌های متولی باید ضمن رفع تصرف در مراقبت از اراضی ملی بیشتر دقت کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به برخی از تصرفات قدیمی در بافت و طرح هادی روستا دستگرد ادامه داد: در ۱۸ قطعه از این اراضی واحد مسکونی ساخته شده است که اگر شرایط قانونی را داشته باشند، در قالب طرح نهضت ملی مسکن به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد. در غیر این صورت بنیاد مسکن مکلف است طبق قانون نسبت به رفع تصرف از اراضی خود اقدام کند.

او افزود: برای اراضی که فقط مصالح ریخته شده یا فقط دور این اراضی را حصارکشی کرده اند، اگر دارای شرایط قانونی باشند در اولویت واگذاری زمین قرار خواهند گرفت در غیر این صورت به قید فوریت رفع تصرف می‌شوند.

حجت الاسلام موحدی راد همچنین با اشاره به به شائبه تغییر کاربری نهالستان ابتدای خیابان غفاری بیرجند برای واگذاری به کارمندان جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به پیگیری و انعکاس این شائبه از سوی رسانه‌ها، جهاد کشاورزی علی رغم ادعای خود مبنی بر اینکه این اقدام قانونی بوده است، اما برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن چهره این سازمان و کارمندانش از درخواست خود برای تغییر کاربردی نهالستان به اراضی مسکونی صرف نظر کرد و مقرر شد این نهالستان با حفظ کاربری باقی بماند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه به تصرف اراضی حسین آباد باقران اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه جلسات قبلی این شورا مقرر شده که بنیاد مسکن بر اساس نظرات کارشناسی، اراضی را با ۷۰ درصد تخفیف و تقسیط ۲۴ ماهه به متصرفاتی که شرایط لازم را داشته باشند، واگذار کند که اکنون این اقساط به ۳۶ ماه افزایش پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.