رباتی که از دیوار‌ها بالا و روی سقف راه می‌رود+فیلم

دانشمندان کره‌ای یک سگ رباتیک ابداع کرده اند که می‌تواند به راحتی از دیوار‌ها بالا رفته و روی سقف راه برود.

ربات چهار پای مارول که در موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره توسعه یافته است، دارای پا‌های مغناطیسی است که می‌تواند به راحتی راه رفته و به بالا برود. این ربات هنگام بالا رفتن از دیوار با سرعت ۴۸ سانتی‌متر در ثانیه و هنگام عبور از سقف ۶۰ سانتی‌متر در ثانیه حرکت می‌کند.

ربات مارول ممکن است بیشتر شبیه ربات قاتل باشد که در سری Black Mirror رونمایی شد، اما سازندگان آن انتظار دارند که این نوآوری ممکن است به تعمیر پل‌ها، مخازن صنعتی و ساختمان‌ها و کار در ارتفاعات بالا یا فضا‌های محدود مانند بررسی پل‌های فولادی کمک کند.

ربات مارول با توانایی خود در حرکت به صورت عمودی و معکوس متمایز است و در حالی که توانایی حرکتی همه کاره آن اجازه می‌دهد تا بیشترین تعداد جهت راه رفتن را فراهم کند، همچنین می‌تواند به سمت عقب راه برود و از دیوار پایین بیاید.

در مطالعه منتشر شده در Science Robotics، محققان می‌گویند: مارول به عنوان یک نمونه اولیه ربات با چهار پا و نیم تنه پر از وسایل الکترونیکی طراحی شده و دارای خاصیت مغناطیسی در پا‌های خود است. آهنربا‌ها به عنوان یک پد لاستیکی ضد لغزش طراحی شده اند که به سطوح می‌چسبند در حالی که موتور‌ها پا‌های آن را حرکت می‌دهند.

وزن مارول حدود ۱۸ پوند یا کمی بیشتر از ۸ کیلوگرم است و می‌تواند تا ۶ پوند یا حدود ۳ کیلوگرم بار را روی پشت خود حمل کند. طراحان آن را به حیوان خزنده محبوب "Gecko" تشبیه می‌کنند که از سقف خانه‌ها بالا می‌رود.

مارول در تمام زمینه‌هایی که انتظار می‌رود در آن‌ها کار کند آزمایش شده و در همه آن‌ها موفق بوده است.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۱
برای بعضی جاها خوبه مثل همین ورق فلزی لوله و یا دیوارهایی که عین شیشه صاف هستند ولی روی دیوارهای معمولی مثل گچ یا نما شده با سنگ و آجر نما و.. کاربرد نداره !
آخرین اخبار