فرماندار بروجن گفت: امسال هفت هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در این شهرستان تصویب شده است.

فتاح کرمی اظهار داشت: این مبلغ در سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل جاده شهرکرد به بروجن، احداث ساختمان پلیس‌راه بروجن به لردگان و راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به مصوبه راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی افزود: از این مبلغ ۳۶ میلیارد ریال مختص راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی به‌منظور کنترل خودرو‌های قاچاق و شوتی است که نسبت به اعتبار پارسال ۲۶۰ درصد رشد دارد.

کرمی با اشاره به وجود ۴۰ درصد بزرگراه‌های چهارمحال و بختیاری در بروجن، اضافه کرد: این در حالی است که ۳۳ درصد تصادف‌های برون‌شهری و ۲۵ درصد تصادف‌های مُنجر به فوت در این شهرستان رُخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


وی عبور جاده شریانی شمال به جنوب کشور از بروجن را یک ظرفیت برای این شهرستان دانست و یادآور شد: در شبانه‌روز افزون‌بر ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو از این جاده عبور می‌کند.

کرمی اظهار داشت: از این تعداد ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو شوتی مخصوص حمل کالا‌های غیرمجاز و قاچاق است که ۲۵ درصد تصادف‌های به‌علت سرعت‌های غیرمجاز و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان این خودرو‌ها است.

وی با اشاره به کشف و ضبط یک تُن مواد مخدر در جاده‌های شهرستان بروجن در هفته گذشته گفت: بهره‌برداری و راه‌اندازی پلیس‌راه بروجن به لردگان تا پایان سال‌جاری نقش اصلی و مهمی در افزایش کشفیات مواد مخدر و کالا‌های قاچاق خواهد داشت.

کرمی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پزشکی قانونی بروجن تا دهه‌فجر انقلاب اسلامی امسال اشاره و تاکید کرد: از این مبلغ ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان و ۸۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری تامین شده که نسبت به پارسال ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

شهرستان بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.