ایجاد ۲ شهرک فناوری در خوزستان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از ایجاد ۲ شهرک فناوری در استان خبر داد.

علی مهدی پور گفت: ایجاد ۲ شهرک فناوری در اهواز و در شمال خوزستان در دستورکار قرار دارد، شهرک‌های فناوری به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی مؤثر در امر تجاری سازی و توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش مدار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان می‌گوید: بر اساس مصوبه دولت ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در کشور در مدت پنج سال در دستور کار قرار گرفت که سهم خوزستان ۲ شهرک فناروی است که یکی از این شهرک‌ها در اهواز و دیگری در شمال خوزستان ایجاد خواهد شد.

به گفته او شهرک‌های فناوری محیط‌های مناسب جهت استقرار و حضور حرفه‌ای کسب و کار‌های فناور تولیدی، واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع، مشاورین خبره و مؤسسات پژوهشی و آموزشی است.

 شهرک فناوری مجموعه‌ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحد‌های فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره‌ای با گرد آوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت‌های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کار‌های تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری‌های جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه فناوری‌های جدید در کسب و کار‌های تولیدی زمینه ارتقای توان رقابتی و توسعه فعالیت‌های آن‌ها را پدید می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار