واکاوی فقر گلزنی در لیگ برتر فوتبال

مجید جلالی کارشناس فوتبال درباره علت فقر گلزنی در لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که در ۷ بازی فقط ۹ گل به ثمر رسید و ۳ بازی هم با تساوی بدون گل تمام شد تا فقر گلزنی را در فوتبال مشاهده کنیم.

همچنین تاکنون در بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال از ۱۰۳ بازی فقط ۱۸۹ گل زده شد و میانگین ۱/۸۳ گل به ثبت رسید.   یعنی  در هر بازی کمتر از ۲ گل  به ثمر رسیده که آمار ضعیفی به حساب می‌آید.  

البته در جام جهانی ۲۰۲۲  قطر ۱۷۲ گل به ثمر رسید  و با  آمار ۲/۶۹ به پرگل‌ترین جام تاریخ تبدیل شد.  

فوتبال ما به سمت بازی تدافعی  پیش می رود 

مجید جلالی کارشناس فوتبال درباره فقر گلزنی در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: فوتبال ما به سمت دفاعی کردن پیش می‌رود و حتی در جام جهانی دیدیم که روش‌های دفاعی جدید و به روز شدند و بخش حمله به ستاره‌ها سپرده شده بود تا آن‌ها موقعیت سازی کنند و مربیان برای  بخش دفاعی تدابیری در نظر گرفتند.  

تیم های دفاعی جایگاه بهتری در جدول رده بندی دارند 

او ادامه داد: لیگ ما ۲ ماه تعطیل بود و همین موضوع باعث شد که کیفیت لیگ ما پایین بیاید. البته قبل از جام جهانی هم مشکل گلزنی داشتیم و دیدگاهی در مسابقات لیگ ما حاکم بود که تیم‌ها بازنده نباشند. زمانی که به جدول رده بندی نگاه می‌کنیم تیم‌هایی که بهتر دفاع می‌کنند جایگاه بهتری دارند.

یک تیم برای بازی تدافعی با  ۳ هفته تمرین پیشرفت می کند 

جلالی بیان کرد: به نظرم هواداران، اصحاب رسانه و باشگاه‌ها باید سطح مطالبات و توقعات  را از تیم خود بالا ببرند و به مربیان خود زمان بدهند تا برای فوتبال بهتر تلاش کنند. یک تیم برای بازی تدافعی با ۳ هفته تمرین پیشرفت می‌کند، اما برای ارائه فوتبال زیبا، تمرین در ۲، ۳ هفته مفید نیست و باید چندین ماه برنامه ریزی صورت بگیرد و حتی از علم فوتبال کمک گرفته شود.

تفکر دفاعی تیم ملی به مسابقات لیگ سرایت کرده است

کارشناس فوتبال تصریح کرد: به نظرم بعید است که مشکل گلزنی در مسابقات لیگ برطرف شود. بازی تدافعی دیدگاه حاکم بر فوتبال ما است و با همین دیدگاه مربیان تعیین می‌شوند. تیم ملی فوتبال کشورمان در ۳ دوره پشت سرهم جام جهانی در روش بازی اش پیشرفتی نداشته و همین تفکر دفاعی تیم ملی به مسابقات لیگ هم سرایت کرده است.

او درباره اینکه  تعداد گل‌های زده تیم ملی فوتبال در جام جهانی نسبت به دوره‌های قبلی بیشتر بوده است، گفت:  اگر عملکرد تیم ملی فوتبال در ۳ دوره جام جهانی بررسی کنند به نتایج خوبی می‌رسند. تیم ملی فوتبال ما ۴ سال پیش توانست تیم مراکش را ببرد، اما همین مراکش در جام جهانی قطر به رتبه چهارم دست یافت. تیم مراکش چه اقداماتی انجام داده است، که ما نمی‌توانیم آن کار‌ها را انجام داده تا  پیشرفت کنیم.

جلالی بیان کرد: فدراسیون فوتبال باید جواب معما را بدهد که برای فوتبال ما راهگشا باشد. به هر حال جام جهانی تمام شد و باید کنفرانس، گردهمایی و کارآگاه آموزشی تشکیل بدهند تا عملکرد تیم ملی را بررسی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار