همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سه شهید گمنام دفاع مقدس در زنجان تشییع و به خاک سپرده شدند.

امروز زنجانی‌ها در هوای سرد زمستانی میزبانی شهدای گمنامی بودند که جان خود را در دفاع از مام وطن فدا کردند و مسیر‌های تعیین شده منتهی به میدان انقلاب شهر زنجان مملو از جمعیتی بود که پس از مدت‌ها شهدای گمنامی را در آغوش گرفتند، نوحه‌های یا زهرا سر دادند و برای بدرقه آن‌ها به خانه ابدیت همراهی کردند.

طبق برنامه از قبل اعلام شده سه شهید گمنام این استان سوم دی سال جاری وارد شهر زنجان شدند که حضور پیکر آنان در مدارس و دانشگاه‌های زنجان با استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان مواجه شد و برگزاری شب‌های عزاداری و وداع با پیکر شهدا در مساجد نیز فرصتی فراهم کرد تا مردم در جوار شهدا عزاداری کنند.

سید شمس‌الدین موسوی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این خصوص گفت: این شهیدان، جوانان ۲۲، ۲۰ و ۳۵ ساله هستند که در عملیات والفجر، کربلای ۶ و پنج به درج رفیع شهادت نایل شدند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مراسم گرامیداشت، این شهدا در سه نقطه در استان به خاک سپرده می‌شوند و یکی از پیکر‌های شهدا در مجموعه ورزشی انقلاب شهر زنجان و دیگری در پادگان ولایت استان و پیکر سومین شهید نیز در روستای "خوئین" شهرستان ایجرود تدفین می‌شود.

استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است که از این تعداد حدود سه هزار شهید در استان مدفون هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.