لهستان دو ماهواره نظامی از فرانسه می‌خرد

وزارت دفاع لهستان اعلام کرد فرانسه دو ماهواره نظامی در اختیار ورشو قرار می‌دهد.

ماریوش بلاشاک، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد ورشو قراردادی را با فرانسه در زمینه دریافت دو ماهواره نظارتی و یک ایستگاه گیرنده امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این، این قرارداد در جریان سفر سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه به ورشو، پایتخت لهستان امضا شده بود.

وزیر دفاع لهستان افزود: ماهواره‌های سفارش داده شده از فرانسه با همکاری ماهواره‌های فرانسوی کار خواهند کرد که به گفته او این اقدام سبب تضمین بازدهی بیشتر می‌شود.

لکورنو نیز به نوبه خود در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اشاره کرد که این قرارداد نشانه روابط عمیق فرانسه و لهستان در بخش دفاعی محسوب می‌شود.

وی در توئیتر خود نوشت: این قرارداد مهم نشان دهنده اعتماد لهستان به فناوری و صنعت ما است. این قرارداد به ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی در فرانسه به مدت پنج سال کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه بی اف ام تی وی BFMTV، لکورنو در روز ۲۸ دسامبر به اوکراین سفر می‌کند تا با الکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی خود دیدار کند. لکورنو در این سفر بر تعهد فرانسه به حمایت از اوکراین در درگیری با روسیه و ادای احترام به سربازان کشته شده اوکراینی تأکید خواهد کرد.

در ماه ژوئن، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به کی یف سفر کرد و کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون سه بار به پایتخت اوکراین سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار