مفاد طرح صلح ۱۰ بندی زلنسکی چیست؟

رئیس جمهور اوکراین طرح ۱۰ ماده‌ای را برای اعلام صلح در اوکراین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، به شدت طرح صلح ۱۰ ماده‌ای خود را تبلیغ می‌کند و با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دیگران گفتگو می‌کند و از رهبران جهان می‌خواهد تا بر اساس این طرح، یک نشست جهانی صلح برگزار کنند. او برای اولین بار فرمول صلح خود را در نشست ماه نوامبر گروه ۲۰ اعلام کرد. طرحی ادعایی که به شرح زیر است:

۱. نوسازی و ایمنی هسته ای، با تمرکز بر بازگرداندن ایمنی به نیروگاه زاپوریژیا در اوکراین به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا که در حال حاضر تحت اشغال روسیه است. ۲. امنیت غذایی، از جمله حفاظت و اطمینان از صادرات غلات اوکراین به فقیرترین کشور‌های جهان. ۳. امنیت انرژی، با تمرکز بر اعمال محدودیت‌های قیمتی در منابع انرژی روسیه، و همچنین کمک به اوکراین برای بازسازی زیرساخت‌های برق خود، که نیمی از آن در جریان حملات روسیه آسیب دیده است. ۴. آزادی تمامی اسرا و تبعید شدگان از جمله اسیران جنگی و کودکان تبعید شده به روسیه.

۵. بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین و تایید مجدد آن از سوی روسیه بر اساس منشور سازمان ملل، که به گفته زلنسکی"به مذاکرات ارتباطی ندارد. ۶. خروج نیرو‌های روسیه و توقف درگیری‌ها و احیای مرز‌های دولتی اوکراین با روسیه. ۷. اجرای عدالت، از جمله ایجاد دادگاه ویژه برای محاکمه جنایات جنگی روسیه. ۸. نیاز به حفاظت از محیط زیست، با تمرکز بر مین زدایی و احیای تاسیسات تصفیه آب. ۹. جلوگیری از تشدید درگیری ها، و ایجاد معماری امنیتی در فضای یورو- آتلانتیک، از جمله در نظر گرفتن تضمین برای اوکراین. ۱۰. تایید پایان جنگ، شامل سند امضا شده از سوی طرفین درگیر.

اجلاس پیشنهادی زلنسکی برای صلح جهانی چیست؟

در ماه دسامبر، زلنسکی از رهبران گروه هفت خواست که از ایده او در زمینه برگزاری اجلاس جهانی صلح در فصل زمستان حمایت کنند. اجلاسی که بر طرح صلح «به‌عنوان یک کل به همراه برخی نکات خاص» متمرکز خواهد بود.

پاسخ جهان چه بوده است؟

طی ماه جاری، روسیه پیشنهاد صلح زلنسکی را رد کرد و مسکو روز سه‌شنبه این هفته تکرار کرد که هیچ سرزمینی را که با زور تصرف نکرده است، و این یعنی اینکه روسیه حدود یک پنجم خاک اوکراین را که می‌گوید به خاک خود ضمیمه کرده، باز نخواهد گرداند.

زلنسکی در جریان تلاش‌های فشرده دیپلماتیک این روز‌ها در حال ارائه طرح خود به رهبرانی از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند است که کشورش ریاست گروه ۲۰ را بر عهده گرفته است.

حمایت جهان غرب به رهبری آمریکا از ارتش اوکراین تاکنون میلیارد‌ها دلار هزینه در پی داشته است و کشور‌های مختلف برای مین زدایی و تعمیر زیرساخت‌های برق اوکراین به کمک کی اف رفته اند. اما پاسخ کشور‌ها به طرح صلح زلنسکی و نشست صلح پیشنهادی وی محتاطانه‌تر بوده است.

در جریان سفر زلنسکی به واشنگتن در روز ۲۲ دسامبر، بایدن در اظهاراتی عمومی تنها گفت که او و زلنسکی دیدگاه مشابهی برای صلح دارند و آمریکا خود را در زمینه حصول اطمینان از توان اوکراین برای دفاع از خود متعهد است.رهبران گروه هفت هم گفته اند که به برقراری صلح در اوکراین در راستای حقوق مندرج این کشور در منشور سازمان ملل متعهد هستند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که احتمال هر گونه مذاکرات صلح به این زودی‌ها، کم است. او در اواخر ماه دسامبر اظهار داشت: من معتقدم که رویارویی نظامی ادامه خواهد داشت و هنوز باید منتظر زمانی باشیم که در آن مذاکرات جدی برای صلح امکان‌پذیر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۱
جالبه
یه دلقک واسه کسی که با شلاق بهش آموزش میده شرط میذاره
زلسنکی بزرگترین گدای جهان شده.صبح تاشب تو اروپا و آمریکا دنبال گدایی پول و سلاحه.خب بی شرف خودتون مبارزه کنید .کل اوکراین باید به زیرمجموعه روسیه تبدیل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۱
زلنسکی یک دلقک بی شخصیتی است که مجری اوامر آمریکا و ناتوست و امید وارم مثل صدام سزای خیانت هایش را هر چه زودتر بچشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
زلنسکی اینقد مردمتو به کشتن نده نادون آمریکا از همون اولشم ازت حمایت نکرد بعدشم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
درآروزی پیروزی اکران هستم وآرزوی مرگ را برای شوروی که دشمن دروغگو وروباه صفت میباشم ننگ بر صلاح سازکن کشتار جمعی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
عامو جان شوروی که تمام شد رفت برو بخواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۱
عزیز نمره انشات در پنجم اکابر چند بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
زلنسکی که تعادل عقلی نداره اینقدر مثل الهام علی اف الکل مصرف میکنه و شده عروسک خیمه شب بازی امریکا و اسراییل،جنگ باید در اوکراین متوقف بشه و انتخابات ازاد در اوکراین صورت گیرد،همچنین یک انتخابات در جمهوری اذربایجان جهت الحاق به ایران صورت گیرد.قرارداد ننگین ترکمن چای خیلی وقته تموم شده،باید دوباره به ایران برگرده و مثل ما گرانی بکشند و بدبخت بشند.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
یارو فکر کرد با جنگ پارتیزانی روسیه رو زمین گیر می کنه. غافل از اینکه ایران نحوه جنگیدن رو به روسیه یاد داده طوریکه هواپیماهای گرانقیمت شو وارد جنگ نکرد تا نابود بشن . با پهپادهای ارزان قیمت دمار از روزگار اوکراین درآورد دیگه چاره ای نداره بدبخت . نه خودش نه اروپا و آمریکا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
زلنسکی یک بازیگره تمامی جریانات مربوط به اوکراین از اول توسط آمریکا و اسرائیل برنامه ریزی می شود و هدف نهایی آن هم ضربه زدن به روسیه و در صورت امکان تجزیه این کشور است که راحت تر بتوانند منابع آن را غارت کنند و هدف سلطه خود را بر کل جهان تا حدود زیادی محقق سازند تا برای کامل کردن اهداف خود بعد از روسیه به سراغ چین بروند. اما هر آدم عاقل و آگاهی بخوبی می فهمد که این طرح آمریکا از اول شکست خورده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
مرتیکہ احمق خودشو کردہ عروسک خیمہ شب بازی آمریکا
مردم اکراین شدن گوشت قربونی کہ اربابان این احمق بہ ھدفی کہ میخوان برسن
میخواستی عضو ناتو شی چی شد پس این ھمہ دم تکون دادی چرا پس نشد
فقط با موشک و ادوات نظامی شارژت میکنن کہ کشورت بیشتر ویران بشہ اوناھم تو شیپور جنگ بدمن
آرہ نیروگاہ ھستہ ای رو برگردونہ کہ اربابات بہ ساختن بمبھای کثیف ادامہ بدن
آزمایشگاہ برگردونن کہ توش بہ ساختن ویروسھای خطرناک برای جنگ بیولوژیکی مشغول باشن
سرزمینھایی ھم کہ میگی ھمہ اھل روسیہ ھستن و با جنایتی کہ قبل از جنگ باھاشون کردید از دست شماھا فراری ھستن و با ھمہ پرسی و رای گیری ضمیمہ شدہ
ملت اروپا تاوان کارھای تو احمق و رئسای کثیفشون دارن میدن
برو دھن دروغگوی کثیفت ببند کہ تو آغاز گر جنگ جھانی و بدبختی برای ھمہ دنیا ھستی احمق دلقک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
احسنت جناب ۱۹:۵۷ همه مطالبتان دقیق و درسته، این زلنسکی با خوش رقصی خود برای تمام جهان مخصوصا مردم
اوکراین مشکل ایجاد کرده لعنت خدا بر او
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اینها پرویی و روی دم روسیه پا بگذارد جنگ خسته ای و نابودی قسمتی از یکی قاره ها زمین حتمیست.شمال آسیا اروپا و ایالات متحده آمریکا نقاط احتمالی انفجارهای فوق ویرانگر هسته ای هستند.این دلقک تهدید کننده امنیت و صلح بین آلملل هست.کریمه و شرق اوکراین اراضی روسی با نفوس روس زبان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
بازیچه دست آمریکا شدی حالا باید تاوانش را پس بدی .چقدر آدم های بیچاره رو به قبرستان فرستادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
آفرین خیلی خوب توی نقش دلقکی خودت رفتی و بازی میکنی آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
آخی نازی چقدر احمقه این نوکر آمریکا . الهی صدر اعظم آلمان قربونت بره ایشالله چقدر تو بانمکی:)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۱
سلام ،

همه اش قبول است ،
بدون نگاه ،

فقط باید از روسیه فاصله بگیری ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
مرگ بر اوکراین و دارودستت،زلنسکی حروم لقمه،این همه تهمت ب ایران زدی ب امید نابودی سیاست کثیفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
ایا فرعون پس از مرگ طلا و ثروت و باغات میوه را در سرای اخرت با خود برد؟ پاسخ خیر است. پوتین نیز چنین خواهد شد. جناب پوتین, پس از مرگ در یک گودال خواهید خوابید و باید در سرای اخرت جوابگوی خداوند متعال باشید. مرگ از رگ گردن به شما نزدیک تر است. از حضرت علی یاد گرفتیم که در جنگ به مظلومین پناه داده شود ولی پوتین اندک رحمی به کسی نکرد!! حال سوال اینجاست چرا ایران طرفدار مظلومان اوکراینی نیست, ملت اوکراین ارتباطی با دولت اوکراین ندارد. همانطور که امام فرمود ملت امریکا از دولت امریکا جداست!! برای بنده قابل هضم نیست که چرا حق مظلومین ضایع شده است. در یک جمله جناب پوتین به فرجام خود بنگر! یاحق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اشتباهی مثبت دادم زیرا اوکراین هم چندان بی تقصیر نبود و فریب کمکها و مانورهای غرب و امریکا را خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۱
بھتر ی سری بہ اطلاعات قبل از جنگ روسیہ و اوکراین بزنی
اونی کہ نقص عھد کرد اوکراین بود نہ روسیہ
اول : قرار بود اوکراین یک کشور حائل بین روسیہ و ناتو باشہ و بی طرف (ولی نقص عھد کرد و از ناتو خواست کہ عضو بشہ )
دوم : جنایت علیہ مردمی کہ ھم مرز با روسیہ بودن و روسیہ تبار بودن ( روسیہ چندین بار از اوکراین خواست کہ دست از جنایت علیہ اینھا بردارہ ولی گوشش بدھکار نبود )
سوم : با عضویت اوکراین در ناتو باعث پیشروی ناتو بہ سمت شرق میشد کہ اینو ھیچ کشور منطقہ و اسیایی قبول نمیکنہ
چھارم : ناتو و امریکا ھم کہ یکی از اعضا ھست بہ دروغ وعدہ عضویت بہ اوکراین دادن کہ این جنگ راہ بیوفتہ در اصل نقشہ این بود کہ این درگیری رخ بدہ چہ روسیہ شروع میکرد چہ اوکراین فرقی بہ حالشون نمیکرد این درگیری باید اتفاق میوفتاد فقط روسیہ فھمید و پیش دستی کرد
پنجم : اوکراین با قرار دادن نیروگاہ ھستہ ای و ساخت بمب ھای کثیف و ازمایشگاہ بیولوژیک کہ در اختیار ناتو وامریکا گذاشتہ بود تھدیدی شدہ بود برای آسیا و منطقہ ( اسنادشو روسیہ بہ دست آورد و اعلام کرد )
درواقع رئیس جمھور اوکراین عروسک خیمہ شب بازی ناتو و امریکاست و ھر طوری بخوان میگردونن و ھیچ کاری دیگہ ازدستش بر نمی یاد وباید فرمان اجرا کنہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
فعلا سود این جنگ در جیب امریکاست صد برابر سود میبرد و یک دهمش را به اوکراین سلاحهای فرسوده و تاریخ گذشته کمک میکند تمام این دسیسه از سمت آمریکا شروع شده و حالا حالا ها ادامه دارد تا اروپا را با دریافت هزینه گزاف بابت انرژی و غذا به زانو در بیارد تا هزینه ای که بابت داعش متحمل شد جبران شود و مقدار زیادی بر جیب دلالان آمریکا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
جنگ شدیدی از بهار شروع خواهد شد و اکثر منابع روسیه در واقع به کمک غرب نابود خواهد شد ولی آینده جنگ به سختی میتوان پیش بینی کرد روسیه نباید چنین جنگی وارد میشد البته اروپا و آمریکا دیر یا زود به روسیه حمله میکردند و روسیه کار آنها را با حمله به اوکراین راحتر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۷ دی ۱۴۰۱
قسمت دوم سریال شما کی پخش میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۹:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
عجب !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
روسیه باید ضربه اصلی رو بزنه و قائله رو ختمش کنه . یه تیم قوی هم این سگ رو بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
با اینکارهای احمقانه اوضاع بسیار بدتر برای روسیه خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
کاملا مشخصه این جملات برای این اکتور نیست و دیکته امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
کله پوک هست.
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۵:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
شرط زلنسگی از شرط کشورهای پیروز در جنگ جهانی به نازیها و آلمان سخت تر است زلنسگی بقول پوتین دوز مصرفش را برده بالا دچار توهم شده این شروط تخیلی به پادشاه ژاپن هم که با اتم ویران شده بود شکست خورده بود تحمیل نشد که زلنسگی معتاد توهم آن را در سر دارد این لاط دلقک از سیاست هیچی سر در نمی آورد فقط آلت دست ✋ آمریکا و غرب شد کشورش را به ویرانه تبدیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۵:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
این سیاست بایدن و تیم آمریکاییش یکی از پیچیده ترین و فریبنده ترین سیاستها در درگیری روسیه با اکراین است و تقابل با اروپا و کشاندن پای ایران و چین به صورت ناخودآگاه و موذیانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
بازنده های جنگ قطعا اوکراین و اروپاست و برنده این بازی کثیف و تجاوز هم امریکا و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۱
روسیه هم باید دست از تجاوزگری بیشتر بکشد قرار نیست صرفا بخاطر گسترش ناتو به کشوری مستقل و عضو سازمان ملل حمله ور شود
Iran (Islamic Republic of)
O_y
۱۵:۰۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اوکراین گوشت دم توپ آمریکاست برا باقی ماندن بر قدرت و سلطه جهانی
تحمل باخت برایش سخته بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
آخه مردک دیوانه مگه تو موضع قدرتی که این شرط ها را گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
Mehran
۲۱:۴۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اره دوستم اوکراین داره آمریکا قدرت اول نظامی جهان و تمامی کشور های عضو ناتو کمکش میکنن اونوقت روسیه چی خخخخ من فکر میکنم خود روسیه رو هم اوکراین ضمیمه می‌کنه همینجور پیش بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
در یک کلام عظیم ترین کشور اروپا (اوکراين) تبدیل به ویرانه و زمين سیاه و سوخته شده
آن وقت این دلقک متوهم فکر کرده روسیه شکست خورده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۷ دی ۱۴۰۱
زلنسکی چه زود به غلط کردن افتاده است. تازه فهمیده که با تهییج و تحریک آمریکا و غربیها که فقط به فکر پیشبرد سیاستهای کثیف خود هستند، چه بلایی بر سر کشورش و مردم بیگناه آورده است.
آری جنگ نفرت انگیز است و زندگی در صلح و امنیت، آرزوی انسانهای عادی که همیشه قربانی خواستهای بی سرانجام و طمعکاریهای سیاستمداران خود میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
حالش خوب نیست افتاده به هذیان گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۱
آمریکا معدن شر هست. جنگ اوکراین سال ها طول خواهد کشید آنقدر تا اروپا ذلیل شود. این است یکی از نقشه ی شیطان بزرگ.
آخرین اخبار