فدراسیون بیمارستان‌های آلمان هشدار داد بخش بهداشتی و بیمارستانی این کشور ممکن است در سال ۲۰۲۳ با موجی از ورشکستگی مواجه شود.

جرالد گس، رئیس فدراسیون بیمارستان‌های آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آسیب به سیستم مراقبت‌های بهداشتی در بسیاری از مناطق قابل مشاهده است. موج ورشکستگی که چندین ماه پیش پیش بینی شده بود اکنون در راه است.

خبرگزاری شینهوا در این باره نوشت: بر اساس تحقیقاتی هر سال توسط فدراسیون بیمارستانی آلمان انجام می‌شود، تنها ۶ درصد از بیمارستان‌ها در پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا وضعیت اقتصادی فعلی خود را خوب می‌دانند.

در همین حال، بر اساس این تحقیق بیش از یک بیمارستان از هر دو بیمارستان انتظار دارند وضعیت اقتصادی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ وخیمتر شود. در این بیانیه آمده است وضعیت کارکنان بیمارستان‌ها به ویژه در زمینه پرستاری همچنان نگران کننده است. تا اواسط سال ۲۰۲۲، تقریبا ۹۰ درصد از بیمارستان‌های آلمان برای پر کردن موقعیت‌های خالی پرستاری با مشکل مواجه بودند.

در این بیانیه همچنین آمده است تامین مالی سرمایه گذاری‌های بیمارستانی از طریق یارانه‌های دولتی دیگر برای مقابله با چالش‌های آینده در بسیاری از بیمارستان‌ها کافی نیست و نیمی از سرمایه گذاری‌های مورد استفاده بیمارستان‌ها از قبل از بخش خصوصی تامین می‌شود.

تعداد بیمارستان‌ها در آلمان به مدت ۳۰ سال به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. در حالی که این کشور در سال ۱۹۹۱ هنوز بیش از ۲۴۰۰ بیمارستان با حدود ۶۶۵۰۰۰ تخت داشت، طبق آمار اداره آمار فدرال، این رقم به کمتر از ۱۹۰۰ بیمارستان و حدود ۴۸۰۰۰۰ تخت کاهش یافته است.

گس تایید کرد همه گیری کووید-۱۹ و افزایش اخیر عفونت‌های تنفسی نشان می‌دهد آلمان به یک سیستم بیمارستانی قوی و پوشش پزشکی جامع نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار