مهاجرت معکوس کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و به نظر می‌رسد در سایه کابینه نژادپرست بنیامین نتانیاهو این کابوس محقق شود.

مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به کشور‌های اروپایی و آمریکا یکی از خطرناک‌ترین چالش‌هایی است که محافل تصمیم گیرنده در تل آویو با آن مواجهند، زیرا مبنا و اساس سیاست شهرک سازی در اکثریت بودن یهودیان در سرزمین تاریخی فلسطین است.

رای الیوم نوشت: بر اساس اخیر آمار‌های رژیم صهیونیستی، در حال حاضر تعداد صهیونیست ها و عرب ها در سرزمین تاریخی فلسطین یکسان است، چون تعداد صهیونیست ها نیز مثل عرب ها به هفت میلیون نفر رسیده است.

کابینه رژیم صهیونیستی با پرونده مهاجرت معکوس با حساسیت و احتیاط برخورد می‌کند، آنان همواره در پی مخفی نگهداشتن آمار مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها هستند، زیرا چنین مهاجرت‌هایی به برنامه‌ها و آبروی آنان آسیب می‌رساند با این حال گاه مراکز مطالعاتی و نظرسنجی رسانه ها، در چارچوب اختلاف نظر‌های داخلی با احزاب حاکم، آمار‌های واقعی را افشا می‌کنند.

در همین زمینه آیلیت شاکید، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی، که دوران وزارتش به انتهاء رسیده است، در واکنش به درخواست‌ها و فراخوان جوانان برای مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی، خواستار آن شد تا مردم در این زمینه عجله نکنند. شاکید که درانتخابات اخیر شکست خورده است در فیسبوک نوشت: به کابینه آتی یعنی ششمین کابینه بنیامین نتانیاهو فرصت داده شود تا توانمندی خود را برای مدیریت و تضمین حقوق شهروندان اثبات کند.

شاکید پس از یک دهه حضور در سیاست، روز گذشته در مصاحبه‌ای تودیعی به شبکه سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ما نیز نگرانی اسرائیلی‌ها از کابینه آتی را درک می‌کنیم، اما در مقابل، دموکراسی هم در اسرائیل قدرتمند است و توان مقابله با حملات علیه تل آویو را دارد.

اخیرا جوانان فعال در شبکه اجتماعی «های تک» به دلیل نگرانی از کابینه آینده و ترس از بند‌هایی کابینه ائتلافی که به احزاب حریدی (احزاب تندروی دینی) و دیگر احزاب دینی صهیونیست از جمله حزب بتسالیئیل سموتریچ، از چهره‌های فاشیست یهود، اختیارات قابل توجهی می‌دهد، با صدور فراخوان خواستار مهاجرت معکوس خانواده‌های صهیونیست از اراضی اشغالی شده اند.

یکی از رسانه‌های عبری دو هفته قبل فاش ساخت پس از نتایج انتخابات نوامبر گذشته در اراضی اشغالی، یک جنبش جدید صهیونیستی برای ترغیب ده هزار صهیونیست به مهاجرت معکوس تلاش‌هایی را آغاز کرده است.

معاریو به نقل از مردخای کاهانا، بازرگان و فعال اسرائیلی-آمریکایی نوشت: پس از سال‌ها قاچاق یهودیان از یمن، افغانستان، سوریه، اوکراین و ... به اسرائیل، تصمیم گرفتم این بار به اسرائیلی‌ها برای ترک اسرائیل و مهاجرت به آمریکا کمک کنم.

کاهانا یکی از مجموعه دو تابعیتی‌های آمریکایی اسرائیلی است که در انتخابات اخیر کنگره جهانی صهیونیسم، موفق شد با به دست آوردن آرای کافی، یک نماینده در کنگره داشته باشد.

وی گفت: اعضای حزب اسرائیلی- آمریکایی مرا تندرو می‌دانند، به آنان گفتم زمان آن رسیده تا در صورت تداوم شرایط بحرانی در اسرائیل، جایگزینی برای جنبش صهیونیسم معرفی کنیم، من در پی آن نیستم که تل آویو را نابود کنم، اما سئوالم این است که اگر اسرائیل نابود شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟.

معاریو نوشت: کاهانا تا به اکنون ده‌ها درخواست برای مهاجرت از رژیم صهیونیستی دریافت کرده است، این درخواست‌ها بیشتر از سوی مالکان شرکت‌های کوچک فناوری است. این شرکت‌ها تمایل دارند فعالیت خود را به آمریکا منتقل کنند.

کاهانا می‌گوید: در واتس آپ مشاهده کردم که برخی از اسرائیلی‌ها از مهاجرت به رومانی یا یونان می‌گویند، اما خودم باور دارم راحت‌ترین کار مهاجرت به آمریکاست، خودم در نیوجرسی مزرعه بزرگی دارم، حتی این پیشنهاد را ارائه دادم که می‌توانیم مزرعه مرا به شهرک تبدیل کنیم. با مثل این کابینه در اسرائیل (کابینه نتانیاهو)، دولت آمریکا باید به هر اسرائیلی که مالک و مدیر شرکتی است یا مهارت مناسب مثل پزشکی یا خلبانی دارد اجازه دهد بتواند به آمریکا مهاجرت کند.

اخیرا در اراضی اشغالی بحث و جدل بر سر تبعات قابل پیش بینی کابینه جدید بنیامین نتانیاهو به ویژه بر ارتش و اوضاع کرانه باختری بسیار بالا گرفته است و این به دلیل واگذاری کرسی‌های وزراتی، آن هم با اختیارات بسیار گسترده، به افرادی، چون بتسلائیل سموتریج و ایتمار بن غفیر روسای دو حزب صهیونیست دینی و نیروی یهودی است، اختیاراتی که سبب تنش در سیاست توسعه شهرک‌ها و حتی در مسائل حیاتی و مرتبط به زندگی روزمره فلسطینیان در قدس و کرانه باختری رود اردن خواهد شد.

معاریو نوشت: جنبش جدید (با هم تل آویو را ترک می‌کنیم) برای کمک و ارائه خدمات به آن دسته از صهیونیست‌هایی که تصمیم دارند به ۲۶ کشور جهان از جمله کانادا، رومانی، اوکرین، استرالیا، تایلند، آلمان، یونان، پرتغال، اسپانیا و آمریکا مهاجرت کنند، صفحات ویژه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی گشوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار