معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی شایعه نامعتبر بودن مدرک تحصیلی دانشجویان عراقی محصل در ایران را تکذیب کرد.

درخشش معاون و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی درباره اظهار نظر برخی از دانشجویان عراقی دانشگاه آزاد اسلامی که اعلام کرده بودند مدرک تحصیلی آنان در عراق نامعتبر است، اظهار داشت: این موضوع به نحوی که گفته شده درست نیست و ارتباطی به دانشگاه آزاد اسلامی ندارد بلکه در تابستان سال جاری وزارت علوم عراق با صدور اطلاعیه‌ای پذیرش دانشجویان عراقی در خارج از کشور از جمله ایران، اروپا و آمریکا و کشور‌های شرقی را منوط به رتبه بندی‌های صورت گرفته در سیستم رتبه بندی‌های جهانی کرد.

درخشه همچنین گفت: وزارت علوم عراق همچنین فرصتی را برای دانشگاه‌های سایر کشور‌های قائل شد تا زمان شروع سال تحصیلی عراق این دانشگاه‌ها خود را در زمره رتبه بندی‌های جهانی قرار دهند.

به گفته معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی تمام دانشجویانی که پیش از صدور این اطلاعیه در دانشگاه‌های غیر عراقی تحصیل کردند با مشکلی مواجه نیستند چراکه فقط برای همین امروز ۲۰۰ مدرک تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی برای این دانشجویان صادر شده است.

درخشه افزود: بنابراین این مسئله برای بعد از زمان شروع سال تحصیلی جدید در عراق است که بخش قابل توجهی از دانشگاه‌های دولتی ایران را در بر می‌گیرد.

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: یکی از راه حل‌ها ارائه فهرستی از دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم برای بررسی مجدد است که در این باره دانشگاه آزاد اسلامی فهرست ۲۲ واحد از دانشگاه‌های خود را به وزارت علوم عراق ارائه کرده تا ظرف مدتی کوتاه برای ترم نیمسال دوم بخشی از آن تایید شود.

به گفته درخشه، درحال حاضر بیش از ۵۶ هزار دانشجوی غیر ایرانی یعنی ۵۵ درصد از کل دانشجویان غیر ایرانی ۳۰ ملیت مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند و در صدد است تا سبد دانشجویان خود را از این ۳۰ ملیت فراتر رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار