اقدامات برای اجرایی کردن طرح یاری گران زندگی در روستا ،طرح آگاه سازی نسل جوان نسبت به مواد مخدر در استان گلستان به عنوان پایلوت در حال انجام است.

طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت:با پیگیری‌های انجام شده استان گلستان به عنوان پایلوت وضعیت، در برنامه‌های ملی کشور قرار گرفته که یکی از این برنامه‌ها طرح یاری گران زندگی در روستا است که معاون سیاسی امنیتی استاندار به عنوان رییس کمیته راهبری آن در استان است.

او با بیان اینکه این طرح یک برنامه مردم پایه، مردم محور، روستا پایه و روستا محور است افزود: مقدمات این طرح در ۴ استان کشور به صورت پایلوت در حال انجام است که ۲۷ دی امسال افتتاح می‌شود.

طالبی افزود:این طرح با اولویت روستا‌های پاک انجام می‌شود و برای مصون سازی و واکسینه کردن جمعیت سالم است و همه گروه‌های سنی مانند نونهال، نوجوان و جوانان را تحت پوشش خود دارد و زمینه را برای آگاه سازی آن‌ها فراهم می‌کند.

او با اشاره به این که در حوزه اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با مواد مخدر در سطح روستا، شاید امکانات مناسبی را نداشته باشیم افزود: ۳۰ درصد از روستا‌ها را تحت پوشش این طرح می‌بریم و با اجرای آن به دنبال فراهم کردن فضای گفتمان سازی در روستا‌ها هستیم.

طالبی در گفتگو با رادیو گلستان گفت:در قالب این طرح، امام جماعت روستا، دهیار، اعضای شورای روستا، اعضای پایگاه بسیج، مراکز آموزشی روستا و ریش سفیدان به صورت ماهیانه جمع می‌شوند و تولید محتوا در کانون یاری گران روستا صورت می‌پذیرد.

او گفت: همچنین تولید ایده و برنامه‌های خلاقانه با تصویب کمیته توسعه استان و همچنین شورای استان و ارسال طرح به تهران، برای فضای آموزشی در داخل روستا اقدام خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت:هدف دیگر این طرح ایجاد فضای گفتمانی در حوزه روستاست.

او می‌گوید:تحت پوشش قرار دادن حدود ۳۰۰ روستا در سال اول در دستور کار قرار دارد و این موضوع در کمیته توسعه مطرح و ایرادات آن رفع شده است.

طالبی گفت:برای فرمانداران و بخشداران روستا‌های منتخب این طرح تدوین شده و روستا‌ها مشخص شدند و تا شنبه هفته جدید تحویل فرمانداران می‌شود و همچنین تا ۲۰ دی کانون‌ها مشخص و راه اندازی می‌شوند.

او گفت:مقرر است ۲۷ دی در یک روستا به صورت نمادین با نگاه روستا پایه و مردم محور برنامه افتتاحیه مفرح و شادی را داشته باشیم.

به گفته طالبی، این طرح در ۴ استان کشور با حضور استانداران افتتاح خواهد شد.

او افزود:پس از آن واحدی در حوزه روستایی را خواهیم داشت که در نگاه اول شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در روستاست و در نگاه دوم کانون یاری گران زندگی در روستا خواهد بود و با شناخت و اشرافیتی که در محیط دارند می‌توانند در آن نشست، گفتمان و تولید محتوای موثر در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.