درخشش نوجوانان مهابادی در جشنواره نقاشی سرزمین افسانه‌ها

نوجوانان مهابادی در جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان "سرزمین افسانه‌ها" خوش درخشیدند.

روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اعلام کرد، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت چین در سال جاری و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان "سرزمین افسانه‌ها" برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی ‎های کشوری را که فرسنگ‌ها دورتر از ایران است به تصویر بکشند.

شرکت‌‎کنندگان در این جشنواره گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) بودند.

بر این اساس و با اعلام نظر داوران جشنواره آثار نقاشی دیانا قلیانی ۱۴ ساله و معصومه سبحانی ۱۶ ساله هر دو از مرکز شماره ۲ مهاباد عنوان برگزیده بخش نوجوان را کسب کردند.

همچنین در بخش کودک جشنواره، نقاشی عسل خدایاری ۹ ساله از مرکز ماکو عنوان شایسته تقدیر را به دست آورد.

علاوه برآثار نقاشی دیانا قلیانی، معصومه سبحانی و عسل خدایاری، آثار نقاشی ارسلان اسکندری ۷ ساله از مرکز ماکو، سونیاخورشیدی ۱۳ ساله از مرکز شماره ۲ مهاباد و ازل دبیریان ۱۶ ساله از مرکز خوی به بخش نمایشگاه جشنواره "سرزمین افسانه‌ها" راه یافتند.

محور‌های موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.