رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت : در ۹ ماهه امسال ، ۹۳۶ مورد جرم سایبری در سطح استان به وقوع پیوسته است،با رصد اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا در این مدت ۸۵۱ فقره از جرائم سایبری کشف‌شده است.

سرهنگ "یوسف شاکری" گفت: کارشناسان سایبری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با سرعت عمل خود موفق شدند تعداد ۴۰۵ نفر مجرم سایبری را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

او گفت :کلاه‌برداری رایانه‌ای با ۳۶۴ فقره، بیش‌ترین جرم به وقوع پیوسته در استان بوده و ۳۹ درصد از جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است،  برداشت غیرمجاز نیز با ۲۵۷ فقره در ردیف دوم قرار دارد.

او گفت :جرم برداشت غیرمجاز در این بازه زمانی ۲۷ درصد از کل جرائم را به خود اختصاص داده است،  موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز با ۱۸۰ فقره در جایگاه بعدی قرار داشته و ۲۰ درصد از جرائم سایبری را شامل می‌شود.

سرهنگ شاکری به برخورد قاطعانه با مجرمان سایبری نیز اشاره کرد و گفت : مجرمان سایبری به هیچ‌وجه در امان نخواهند بود و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا به راحتی در جامعه جولان دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت : در این بازه زمانی دستگیری مجرمان سایبری به نسبت سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته او وقوع جرائم سایبری نیز با افزایش ۳۲ درصدی همراه بوده‌ایم، تصریح کرد: موضوع کشف جرائم سایبری هم در طول ۹ ماهه امسال به نسبت سال قبل ۷۳ درصد افزایش داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.