انهدام ۴۱ باند قاچاق مواد مخدر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام ۴۱ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تشدید اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، گفت: مازندران هرچند در مسیر ارتباطی حمل مواد مخدر قرار ندارد، ولی گا‌ها شاهد ورود، عرضه و یا جابجایی مواد مخدر از محور‌های این استان به استان‌های همجوار هستیم.

او افزود: به منظور کاهش عرضه و ورود مواد مخدر در استان، ۶۳۴ طرح تشدید و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، ۹۱ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۸۲۲ طرح پاک سازی نقاط آلوده و ۳۱۱ طرح کنترل محور‌های مواصلاتی در استان به اجرا در آمد که در نتیجه این طرح‌ها ۴۱ باند قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار میرزایی کل کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از ابتدای امسال تاکنون را بالغ بر ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و در ادامه از انهدام یک باند بزرگ و حرفه‌ای تهیه و توزیع مواد مخدر که از مقصد شیراز قصد حمل به استان‌های همجوار را داشته است در این استان خبر داد و گفت: با تعقیب و مراقبت ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای این باند در یکی از شهرستان‌های استان زمین گیر شدند.

او از دستگیری ۴ قاچاقچی مواد مخدر و توقیف ۳ خودرو در این عملیات خبر داد و افزود: از این باند ۴۲۷ کیلوگرم تریاک کشف شد.
سردار میرزایی گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در هفته گذشته نیز یکی از سرشاخه‌های اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد جابجایی مواد مخدر از استان فارس به استان گلستان را داشت دستگیر و از وی ۱۰۰ کیلو گرم حشیش کشف شد.

او مواد مخدر را مهمترین عوامل بروز سرقت‌های خرد و بروز ناامنی‌ها در جامعه برشمرد و افزود: هدف پلیس در مبارزه با این معضل اجتماعی توجه به بحث پیشگیری و پاک سازی چهره جامعه از آلودگی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ست.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: هرچند ماموریت فرماندهی انتظامی در بحث مواد مخدر اقدامات مقابله‌ای است، اما باید با فرهنگ سازی‌های مناسب از ابتلاء جوانان به این معضل جلوگیری شود، که برای دستیابی به این مهم همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی همسو در امر پیشگیری از مواد مخدر با پلیس الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.