امام جمعه کرمان گفت: شهید سلیمانی به شدت انقلابی بود و خط قرمز او نیز انقلابی و ولایی بودن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های امروز ۹دی دربین نمازگزاران درمصلی امام علی شهر کرمان گفت: رعایت تقوای الهی هم کنترل کننده است و انسان را در مسیر خدا محکم و استوار نگه می‌دارد.

او با اشاره به گذر سریع عمر افزود: قدر این عمر گرانبها را بدانیم، چون خداوند انسان را موجودی مختار خلق کرد و حجت را بر او تمام کرد و انتخاب مسیر برعهده فرد است و خوش به حال افرادی که مسیر ایمان و تقوا را انتخاب می‌کنند.

او تصریح کرد: مومن باید در تمام خطوط زندگی و در تمام مسیری که طی می‌کند و عمر خود را در آن صرف می‌کند باید مواظب باشد تا کار، رفتار و گفتار بی‌فایده انجام ندهد، چون در حرکت مومن جایگاهی ندارد، ولی بعضی پا را ازاین فراتر گذاشته اند.

خطیب نماز جمعه کرمان گفت: انسان‌های مومن و دلداده به خدا وقتی با لغو و صحنه لغو قرار می‌گیرد باکرامت از آن عبور می‌کند و البته می‌تواند آن را تغییر دهد و بی تفاوت از کنار آن عبور نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهارداشت:مؤمنین وقتی حرف لغو را می‌شوند از آن اعراض می‌کنند و دوست ندارند در کلام و مجلس لغو و هر چیزی که از مصادیق لغو است شراکت داسته باشند و دوست دارند در محیط کاملا سالم و سرشار از پاکی و آرامش باشند که در آن لغو راهی ندارد.

او در ادامه خطبه‌های نماز این هفته بااشاره به مناسبت‌های پیش رو ازجمله سالروز رحلت علامه مصباح و روز جهادکشاورزی افزود: امروز بیشتر جنگ‌ها اقتصادی است که معیشت مردم را نشانه گرفته است.

او تاکید کرد: امروز روز بصیرت و میثاق امت باولایت است و بصیرت یک اصل مهم و آگاهی بخش و حرکت دهنده در راه درست و صراط مستقیم است و امروز در این آشوب‌ها باید صراط مستقیم داشته باشیم.

او گفت: صراط مستقیم باید در همه جنبه‌های زندگی باشد و اگر بخواهیم در این صراط حرکت کنیم باید با بصیرت هر چه تمام حرکت کنیم.

امام جمعه کرمان گفت: شهیدی که در دوران حیات خود نیز شهید زنده و مالک اشتر زمان لقب گرفت و چهره بابصیرت این شهید بود شهید سلیمانی بود که حجت را در نگاه، فکر و اندیشه و عمل تمام کرد.

او تاکید کرد: شهید سلیمانی درچند محور بسیار پررنگ و فعال ظهور کرد یکی از محور‌ها بصیرت بود.

او تصریح کرد: ویژگی اول شهید سلیمانی بصیرت و ولایی بودن آن است و برای دفاع از ولایت چیزی کم نمیزاشت.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: شهید سلیمانی به شدت انقلابی و انقلابی گری بود و خط قرمز او نیز انقلابی و ولایی بودن آن بود.

او با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تابع، ولی امر مسلمین و مردمی بود گفت: شهید سلیمانی بیشتر با محرومان و مستضعفین رفت و آمد داشت و هم مردم را میشناخت، دل میسوزاند و هم به قدرت مردم ایمان داشت و برای مردم خدمت میکرد و دل میسوزاند و همه همت آن این بود که رضایت خدا را جلب کند به همین خاطر سردار دل‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار