آیت الله علم الهدی:

دشمن در اغتشاشات اخیر مشابه فتنه ۸۸ عمل کرد

امام جمعه مشهد گفت: فتنه‌ها از جایی آغاز می‌شوند که قدرت‌طلبی‌ها و زاویه داشتن با رهبری باعث به راه افتادن جریانی شود که حتی با قرآن هم مخالفت دارند.

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تقارن یوم‌الله نهم دی‌ماه با سالگرد رحلت جانگداز مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی و شهادت سردار رشید و غیور و دلاور حاج قاسم سلیمانی گفت: تقارن نه دی با این دو برنامه، حقیقتی را در ذهن ما تداعی می‌کند و آن اینکه در کنار فتنه در نهایت منجر به دو چیز می‌شود؛ یکی زمینه‌سازی برای ضعف امت و اسلام که به سرکوب ملت ختم می‌شود و دومی زمینه‌سازی برای انحراف و سقوط اعتقاد و باورمندی جامعه نسبت به ذات اقدس پروردگار و اصول و مبانی انقلاب.

او افزود: دو شخصیت در تقابل با فتنه اثرگذار بودند؛ یکی آیت‌الله مصباح یزدی که عمار انقلاب بود و دیگری حاج قاسم سلیمانی که مالک اشتر زمانه ما بود و این دو به‌موازات یکدیگر با سلطه فرهنگی و هجمه سخت دشمن مقابله می‌کردند و برای اسلام جز عزت و سرافرازی و برای استکبار جهانی جز ذلت و شکست به ارمغان نیاوردند.

دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نهم دی، قیام مردم در مقابل فتنه‌ای بود که ملت با بصیرت انقلابی خود، ماهیت پلید آن را شناخت و آن را در نطفه خفه کرد، ادامه داد: مردم در آن ایام اولاً دشمن را شناختند و دوماً قصد سوء و شیطانی او در براندازی اسلام را کشف کردند. بصیرت کامل عیاری که در آن روز به دست آمد، به برکت رهنمود‌های انسان‌ساز رهبر معظم انقلاب و ولایتمداری این ملت بود و این موضوع همچون یک نسخه شفابخش در تمام طول دوران‌ها قابلیت اثرگذاری دارد.

علم‌الهدی بیان کرد: دشمن یک تهاجم بیرونی دارد و آن‌جایی که قدرت داشته باشد، با زور سلاح و تجهیزات جنگی بر ملت‌ها می‌تازد؛ همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس این را تجربه کرد، اما با مقاومتی که ملت ما نشان داد، معیار‌های پیروزی در جنگ‌ها را در دنیا تغییر داد و ثابت کرد که پیروزی در جنگ‌ها نه به تجهیزات و ادوات جنگی بلکه به خواست مردم است و هیچ جنگی ختم به پیروزی نمی‌شود تا زمانی که اراده ملت‌ها مغایر با آن باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار