نخست وزیر انگلیس با اشاره به تداوم چالش‌های اقتصادی، اذعان کرد همه مشکلات این کشور در سال جدید از بین نخواهد رفت.

 ریشی سوناک در آخرین روز سال جاری میلادی با بیان اینکه سال پرتلاطمی سپری می‌شود گفت: سال ۲۰۲۳ را به سال نمایش بهترین‌های انگلیس در صحنه جهانی مبدل خواهم کرد.

نخست وزیر انگلیس افزود: مصمم است با مشکلات اقتصادی مردم این کشور مبارزه کند، اما قصد ندارد وانمود کند که همه مشکلات کشور در سال جدید از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مردم انگلیس در سال جدید وقایع بزرگی پیش رو دارند تاج گذاری چارلز فرزند ملکه را از جمله این وقایع بزرگ دانست و افزود: ملت با افتخار در هر چیزی که این کشور را بزرگ می‌کند گرد هم می‌آیند و باید منتظر تاج گذاری پادشاه در ماه مه باشند.

سوناک همچنین گفت: در سال جدید نیز ما به ایستادن در کنار دوستان اوکراینی‌مان در برابر پوتین ادامه می‌دهیم.

نخست وزیر انگلیس که بدون آراء مردم و فقط با ۲۰۲ رای نمایندگان حزب محافظه کار در مجلس عوام نخست وزیر حدود ۶۸ میلیون انگلیسی شده است، در سال جدید نیز با چالش‌های بزرگی مواجه است که حتی برخی بقای او را در دفتر نخست وزیری در معرض خطر می‌بینند که یکی از آن‌ها فشار افکار عمومی برای برگزاری انتخابات سراسری است.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های منتشر شده در رسانه‌های انگلیس، فقط ۱۹ درصد مردم این کشور گفته اند به حزب محافظه کار به رهبری ریشی سوناک رای می‌دهند.

در شرایطی که اعتصاب‌های زنجیره‌ای که از تابستان آغاز شده است همچنان تا سال جدید نیز به تاکید کارکنان تداوم خواهد داشت و هزینه‌های زندگی به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه اخیر رسیده است ریشی سوناک تلاش می‌کند چشم انداز بهتری به مردم این کشور ارائه کند.

حزب ملی اسکاتلند نیز اعلام کرده است در سال جدید خواسته مردم این منطقه برای استقلال و جدایی از انگلیس را با جدیت بیشتری پی خواهد گرفت.

از چند سال پیش تا کنون دولت انگلیس تلاش می‌کند با شیوه‌های مختلف جلوی برگزاری همه پرسی بر سر جدایی اسکاتلند از انگلیس را بگیرد، اما با افزایش اقبال مردم اسکاتلند به حزب استقلال طلب اسکاتلند در انتخابات اخیر جایگاه این حزب تقویت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۰ دی ۱۴۰۱
مطمئنا این هم بزودی مجبوره کنار بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۰ دی ۱۴۰۱
به ما چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما خودمون کم مشکل داریم اخهههه
آخرین اخبار