مردم موصل به مناسبت سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی و در تقدیر از فداکاری‌های آن‌ها مراسم یادبود و راهپیمایی برگزار کردند.

مراسم سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در شهر موصل برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم بر ادامه راه شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و بر ظلم ستیزی با قدرت‌های استکباری و سلطه طلب تاکید کردند.

به گزارش تلویزیون العالم، حیدر ابوغنیمه‏، دستیار فرمانده تیپ ۲۲ بسیج مردمی‏ در این مراسم گفت: ما فداکاری‌های این قهرمانان را به یاد می‌آوریم، کسانی که از خون خود برای عراق، جهان و اسلام گذشتند.

ابو زینب الطائی، دبیر کل سازمان بدر شاخه نینوا و عضو شورای بدر گفت: این راهپیمایی برای یادبود شهیدان است و مراسم یادبودی هم برای شهیدان برگزار می‌شود، شهیدانی که هرآنچه در توان داشتند برای آزادی مناطق تحت کنترل داعش‏ تقدیم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، عکس‌های بزرگی از سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و نیز پلاکارد‌هایی در محکوم کردن تجاوز آمریکا و دست داشتن آن در ترور فرماندهان پیروزی در دست داشتند و به صورت نمادین پیکر‌های شهیدان را تشییع کردند.

وعد محمود القدو، نماینده مجلس عراق گفت: همه گروه‌های مجلس عراق این اقدام بزدلانه آمریکا و شیطان بزرگ علیه فرماندهان پیروزی را محکوم می‌کنند. این فرماندهان برای آزادی و سربلندی عراق و بیرون راندن اشغالگران از خون خود گذشتند.

خضیر المطروحی، فرمانده عملیات نینوا در بسیج مردمی گفت: این جنایت فجیع، به مثابه بی احترامی به حقوق بشر و حاکمیت عراق و تجاوز به مهمان عراق بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی مسائل مختلفی مطرح و بر ادامه راه برای تحقق اهداف دو شهید و سایر شهیدا تاکید کردند. آن‌ها همچنین با تقدیر از فداکاری‌های دو شهید در مبارزه با داعش آمریکایی‏، اعلام کردند با اراده‌ای قوی به سمت پیروزی در برابر قدرت‌های استکباری جهان پیش می‌روند.

شهادت فرماندهان پیروزی، چراغ راهی به سمت آزادی برای همه ملت‌ها خواهد بود. فرماندهان پیروزی با خون خود، کشور عراق را زنده کردند و ترور آن‌ها برای همیشه در تاریخ به عنوان یک جنایت ثبت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار