رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به احتمال آغاز موج هشتم کرونا بر لزوم ایجاد آمادگی حداکثری برای مقابله با این موج تاکید کرد.

محمد امین، ولی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر لزوم ایجاد آمادگی حداکثری برای مقابله با این موج تاکید کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان و کشور به دلیل نزولی بودن تعداد ابتلا و مرگ و میر بسیار کاهش یافته؛ اما خیز مجدد کرونا در برخی کشور‌ها همچون ژاپن، چین، آمریکا، آلمان و ... زنگ خطر وقوع موج هشتم را به صدا در آورده است و لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

وی در ادامه به مصرف بی رویه سرم و آنتی بیوتیک‌ها اشاره کرد و افزود: باید از طریق رسانه‌ها برای آگاهی بخشی در خصوص مصرف و تجویز منطقی دارو استفاده گردد تا مصرف بی رویه این اقلام دارویی کنترل شود.

موسوی دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ به ارائه گزارش در خصوص وضعیت کرونا در استان پرداخت و گفت: روند بیماری کرونا در استان پایدار است، ولی در چند روز اخیر میزان مراجعات به مراکز درمانی بیشتر شده است که البته بیشتر این مراجعات ناشی از آنفولانزا است.

وی در ادامه به نقش واکسیناسیون در مدیریت کرونا بویژه برای ایمنی سالمندان و گروه‌های پرخطر اشاره کرد و بر تبلیع، تبیین و تشویق مردم برای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ با اشاره به رنگبندی کرونایی شهرستان‌ها گفت: دو شهرستان خوی و چایپاره زرد و سایر شهرستان‌ها آبی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.